BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
2022’de Dijital Pazarlama Stratejinizi Nasıl Belirlemelisiniz?
2022’de Dijital Pazarlama Stratejinizi Nasıl Belirlemelisiniz?

Yeni yılı planlamadan önce geçtiğimiz yılın analizini yapmak gerekir. Gelecek planlaması yaparken en önemli şeylerden biri geçmişi hatırlamaktır. Sayılar ve yöntemler konuşsun. Bu sene ekibinizde nasıl değişiklikler yaptınız, neleri amaçladınız, bu amaçların hangisi başarıya ulaştı? Şu soruları mutlaka listeleyin ve tüm takımınızla birlikte cevapları hazırlayın.

  1. Bu sene hangi hedefleri koymuştuk? Yönettiğimiz markalarda neredeyiz?
  2. Takımımız içerisinde içerik yazımı, sosyal medya stratejisi, görsel tasarım, veri analizi, tool kullanımı gibi görevler eşit şekilde dağılıyor mu?
  3. Takımımızın iletişimi nasıl? Feedback ve beyin fırtınası daimi şekilde yapılıyor mu?
  4. Verileri arşivleyip depolanan verilerin karşılaştırılması ile dijital pazarlama stratejimizi düzenli olarak ileriye taşıyor muyuz?

 

Piyasa Araştırması Yapın. Dijital Pazarlama 100 Metre Hız Koşusu Değil, Maratondur.

Piyasa Araştırması Yapın. Dijital Pazarlama 100 Metre Hız Koşusu Değil, Maratondur.

 

Dünyanın genelinde dijital pazarlamanın son yıllarda ortaya çıktığına dair bir bilgi var lakin bu çoğu zaman doğru değil. Uzun süredir biriken veriler, kreatif akıllar ve Gen Z’nin birleşmesi ile patlama yaşadı. Bu patlama yılların biriktirdiği reklam kampanyalarından alınan dersleri de içinde barındırıyor. Dijital dünyada her gün tüm kartlar yeniden dağıtılır. Çok küçük görünen bir hesap/kişi dahi ani bir yükselişe geçebilir ancak bu dijital pazarlamada olduğu gibi şans ve tesadüf değildir. Dijital pazarlama 100 metre hız koşusu değil, maratondur. Uzun süreli ve istikrarlı içerikler her zaman bir noktada parlar ve algoritmada öne geçer. Bu sebeple kendi alanınızda en büyük, orta ve küçük rakipleri belirleyin. Onların bu sene içerisindeki dijital pazarlama stratejilerine göz gezdirin ve notlar alın. Hem sıradışı içerik ya da kampanyalardan ilham alın hem de eksiklerinizi belirleyin. Alanınızdaki diğer isimlerden nasıl farklı olabileceğinizi düşünün. Bir müşteri onca seçenek arasından sizi neden seçsin?

 

2022 Yılını Nasıl Planlamalıyız?

2022 Yılını Nasıl Planlamalıyız?

 

Şimdi 2022 yılını planlamaya gelelim. Öncelikle bir firma ile çalıştığınızı düşünelim. Birkaç firma ile çalışıyorsanız bu ipuçlarını her biri için ayrı ayrı kullanıp program oluşturabilirsiniz.

  1. Firmanızın hitap ettiği hedef kitle nedir? Bu kitlenin ihtiyaçlarını belirleyin. Geçen seneden çıkardığınız verileri burada mutlaka kullanın.
  2. Bir yıl içerisinde içeriğinizle alakalı özel günleri mutlaka not alın. Son anda telaşla yapılan işler yerine uzun sürede planlanmış ve olgunlaşmış işleri sergileyin.
  3. Şimdiye kadar iletişime geçtiğiniz tüm markalara ve müşterilere yeni yıla giriş mailingi yapın ve gelen cevaplara göre iletişimi yeniden yeşertebileceğiniz markaları özellikle not alın.
  4. Öncelikle kendi sitenizde sonra da varsa çözüm ortaklığı yaptığınız müşterilerinizin sitelerindeki olası bozuk linkleri ve internet sitesine bağlanma hızını kontrol edin.
  5. En büyük rakibiniz olan kendi geçmişinizden ve diğer rakiplerinizden topladığınız verilerle yeni dijital pazarlama stratejinizi belirleyin. Bu seneyi nasıl ele almak istiyorsunuz?

 

Sonuç Yerine

Dijital pazarlamayı hem çok eğlenceli hem de zorlayıcı yapan en önemli özellik spontane ilerlemesidir. Yarın neyin büyük etkileşim oranına sahip olacağını tam anlamıyla tespit etmek imkansız olsa da geçmişin verileri geleceğe ışık tutar. En güzel ve estetik içerik doğru müşteriye ulaşmadıkça pasif kalır. Bütün bunlar düşünüldüğüne dijital pazarlamayı sayılar üzerine konumlanan bir stratejik yaklaşım olarak ele almalıyız. Geçmiş verilerimizden ders çıkararak yeni planımızı oluşturmalıyız. Elimizde esnemeye müsait bir yeniyıl planı olursa mutlak paylaşımlarımızı tamamlayıp günün getirdiği güncel trendleri de araştırıp içerik üretmeye vaktimiz kalacaktır. Bu sebeple dijital stratejimizi geçmişten aldığımız veriler ve güncel trendleri harmanlayarak oluşturmak bize güncel alanları keşfetmek için zaman tanıyacağından önemli bir stratejik hamledir. Şimdiden yeniyılınız kutlu olsun, 2022 yılı sayısal olarak yüksek ancak pasif takipçiler yaratmaktan çok etkileşim halinde olan bir topluluk yaratmaya odaklandığımız bir yıl olsun.

BAĞLANTIDA KALIN
10LINEMEDIA
Biz 10Linemedia olarak Türkiye’de online reklam ve pazarlama sektörüne yenilikler getirmeyi hedefleyerek yola çıktık. Stratejimiz ile reklam ve pazarlama bütçenizi maksimum verimle kullanıyor ve reklam geri dönüş oranlarınızı yükseltiyoruz.