BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Dijital Pazarlama Markanın Geleceğini Belirler

Günümüzde dijital pazarlama tüm işletmeler için çok önemli bir stratejik araçtır. Dijital pazarlamanın teknoloji-insan etkileşimi üzerinden kurduğu sonsuz ihtimaller evreni her gün yenilenmekte ve bu yeniliklere ayak uyduramayan işletmelerin sonu hızlanmaktadır. Dijital pazarlamanın en önemli iki adımı pazarladığımız ürün ya da hizmete uygun hedef kitleyi bulmak ve bu hedef kitle ile doğru şekilde bağ kurarak bir topluluk oluşturmaktır. Cevap alamadığımız, pasif bir kalabalık takipçi sayısı pazarlama dünyasında bir artı oluşturmaz. Dijital pazarlama, özellikle pandeminin etkisiyle inanılmaz hızlı bir ivme ile neredeyse tüm hizmet ve alışverişlerini online gerçekleştirmeye ikna olan bir dijital tüketici kitlesini hedef almaktadır ve bu hedefe doğru ilerlerken Youtube, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google, Facebook ve daha birçok sosyal medya aracını kullanır.

Dijital pazarlamaya birkaç örnek verelim. Markaya özel olarak kurulacak bu stratejinin en önemli yöntemlerinden biri SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)’dur. Bir hizmet ya da ürünü Google gibi ünlü bir arama motoruna yazıp arattığınızda üst satırlarda çıkan siteler, bu üst sırada olmayı sürekli biçimde başarıyorsa güven verir. SEO marka bilinirliğini ve güveni arttırır. Bir diğer yöntem influencer marketing’tir. Bu yöntem bir diğer dijital pazarlama terimi olan viral pazarlama ile kesişir. Influencerların yaratacağı viral etki ile toplumun geniş kısmı etki altına alınabilir. Göz önünde olan insanların belirli ürünleri kullanmış olduğunu görmek hedef kitleyi o ürüne yönlendirecektir. Geleneksel pazarlamanın çok daha maliyetli ve yavaş ilerliyor oluşu günümüzde etkisinin giderek azalmasına sebep olmaktadır. Bu sebeple reklam bütçeleri dijital kanallar ve bu kanallarda aktif olan kişilerin üzerinde dağıtılmaya başlamıştır.

Çoğu zaman kesişim noktası olmayan pasif bir kalabalığa hitap etmek yerine belirli özelliklerde birleşen niş bir kitleyi hedeflemek markaların güçlü bir dijital pazarlama stratejisi kurmasını sağlar. Potansiyel müşterileri ve bu olası kişilerin ihtiyaç şemalarını çıkarmak ve buna göre viral reklamlarımızı hedeflemek durumundayız. Dijital pazarlamanın bir diğer önemli avantajı kolay ölçülebilir olmasıdır. Belirli aralıklarda bekleme noktaları koyarak bu noktalarda kampanyaların başarısını marka bilinirliği, satışlar, kullanıcı ile temas üzerinden değerlendirebiliriz. Bu değerlendirmelerin sonunda uygun reklam stratejileri optimize edilir ve her seferinde piyasaya yeni ancak güvenilir bir pazarlama yöntemi sunulması öngörülür.

Dijital pazarlama bir markanın geleceğini belirler. Doğru dijital pazarlama stratejisi ile ürün doğru hedef kitle ve olası müşteriler ile tanışır. Bu tanınırlık satışları ve dolayısıyla markanın geleceğini değiştirir. En doğru, güzel, güvenilir ürünü ya da hizmeti de sağlasanız doğru dijital pazarlama yöntemi oluşturulmadan markanızın olası müşteriler ile buluşması imkansızdır. Nihai olarak müşteri memnuniyeti ve doğru kitleyi yakalamak sonucu kar kazanmanız gerekmektedir. Bu ivmeyi yakalamayan markaların hızla değişen ve dönüşen dijital dünyada sonu yakındır.

BAĞLANTIDA KALIN
10LINEMEDIA
Biz 10Linemedia olarak Türkiye’de online reklam ve pazarlama sektörüne yenilikler getirmeyi hedefleyerek yola çıktık. Stratejimiz ile reklam ve pazarlama bütçenizi maksimum verimle kullanıyor ve reklam geri dönüş oranlarınızı yükseltiyoruz.