BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Y Kuşağı ve Dijital Pazarlama
Y Kuşağı ve Dijital Pazarlama

Öncelikle Y kuşağını tanıyalım. Kimler Y Kuşağına girer? 1980-2000 yılları arasında doğan nesle verilen uluslararası bir addır. Bu jenerasyonun kendine özgü özelliklerini ve sosyolojik bakış açılarını incelerken ‘Y kuşağı’ genellemesi yapılır. Büyüdükleri zaman aralığı, tanık oldukları toplumsal gelişmeler ve artarak devam eden globalleşmeden ötürü; bu neslin benzer ihtiyaçları ve isteklerinin oluşmasına şahit oluyoruz.

Y kuşağını biraz derinden tanıyalım. E-mail gönderme işlemine bile uzun uğraşlar sonucu alışan bir jenerasyon diyebiliriz. Teknolojinin büyük hızla büyüdüğü bir devrin tam ortasında dünyaya gelen Y kuşağı insanları, kısa zaman içerisinde çok yol kat eden icatlara/inovasyonlara tanık olmuşlardır.

Y kuşağını bize anımsatan en mühim özelliklerden biri ise, yaşamları boyunca ailelerinden gördükleri şartsız sevgi ve destek olmuştur. Bundan dolayı Y kuşağı insanları cevap olarak hayır kelimesini işitmeye veya kendi özgür iradeleri harici bir şeyi kabul etmeye alışkın değillerdir. Bu durum Y kuşağının, ne istediğini çok iyi bilen ve özgüveni yüksek bireyler olarak yetişmelerine yol açmıştır.

Y Kuşağı ve Dijital Pazarlama ilişkisine değinirsek eğer;

Y kuşağı en zor beğenen ve satın alan bir kitle olduğu biliniyor. O yüzden bu jenerasyona pazarlama yaparken dikkat edilmesi gereken belli başlı konuları sizlere sunmak istiyoruz:

1-) Görsel algılara değil uzun vadeli kampanyalara ve büyük organizasyonlara/etkinliklere ağırlık verilmeli.

Örnek vermek gerekirse, çikolata satışlarını yükseltmek istiyorsanız çikolatanın tadına değil çikolata yerken hissedecekleri tecrübeye odağınızı çevirmelisiniz.

2-) Popülarite ve Güncellik Y kuşağı için olmazsa olmazdır.

Ebeveynleri ile kurdukları yakın temaslardan dolayı Y kuşağı, ait olma duygusunu en çok hisseden insanları bünyesinde bulundurur. Bu sebeple eğer günlük yaşamlarında sık sık rast geldikleri markalardan biri değilseniz, Y kuşağının ilgisini çekmeniz çok zor olur.

3-) Karşılıklı etkileşimin (konuşmanın) fazlaca aktif olduğu bir iletişim dünyası oluşturun.  

Her daim seslerinin işitilmesine ve hemen cevap almaya alışkın olan Y kuşağı bireyleri, markalarla yaşayacağı online tecrübelerden de kendilerine benzer yönü kuvvetli bir iletişim sunmasını beklerler.