BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Web Tasarım ile Kullanıcı İlişkisi
Web Tasarım ile Kullanıcı İlişkisi

Markanız/şirketiniz için web tasarım yaparken üstünde durulması gereken en önemli unsur kullanıcı deneyimidir. Estetik kaygılarla dolu ve fazla bilgi içeren tasarımlar gitgide klasik hale geldi. Kullanıcılarınızın devamlı müşterilere dönüşmelerini istiyorsanız eğer; kullanıcı deneyimini odak noktasına aldığınız tasarımlar gerçekleştiriyor olmalısınız.

Nedir bu Kullanıcı Deneyimi?

Kullanıcı deneyimi, günümüz dünyasında web sitesi tasarımının odağı haline gelen, alışılmış odak noktalarından olmayan, kullanıcı psikolojisi üzerine yapılan bir tasarım şeklidir.

Kullanıcıyı odak noktasına almış bir web sitesi şu 3 soruya olumlu cevap verir:

• Bu web sitesi bana kaliteli/değerli içerikler veriyor mu?

• Bu web sitesini kullanmak yeterince basit mi?

• Bu web sitesini kullanmak fazlasıyla keyifli mi?

 

Peki, Kullanıcı Deneyimi Odaklı Tasarımın 6 Mühim Özelliği Nedir?

Karşılıklı Etkileşim/İletişim: –Kullanıcılar sizden fayda gördüklerini hissedip anlarlar ise onlar da size fayda sağlamak isterler.

Sosyal Tespit/Kanıt: – Ortalama bir kullanıcının düşünce yapısı ve devamında gelen düşünce süreci sonucunda:  ‘Bu ürün çok satıldıysa çok kullanışlı olmalıdır.’ şeklinde olur.

Çerçeve İçine Almak – Çerçeve yöntemi fazlaca etki gösteren bir yöntemdir. Öne çıkarmak istediğiniz bir ürünün yanına çok ucuz ya da çok pahalı farklı ürünler yerleştirerek, satmak istediğiniz ürünü daha alıcısı yüksek bir duruma getirebilirsiniz.

Otorite/Güven Duygusu – Kullanıcı hareketini, bilindik bir kaynaktan faydalanarak etki altına almak sıkça başvurulan bir durumdur. Ünlü bir yüzüm markanızla özdeş hale gelmesi tüketicilerin üzerinde pozitif bir etki yaratır.

Göze Çarptırmak – Butonlar web tasarımınızda önemli bir rol oynar. Çoğunlukla açık renkler göz yorulmasını ve sitenin kalabalık olmasını engellerken, ‘Satın Al’ ya da ‘Başvur’ gibi butonlar için en çarpıcı renkleri kullanıyor olmanız gerekiyor.

Az Bulunurluk – ‘’Neredeyse Bitti’’, ‘’Son 10 Ürün’’ gibi slogan etiketler ile satışlarınızı kolayca artırıyor olursunuz.