BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Web Sitesi Tasarımı Oluştururken Yapılması Gerekenler
Web Sitesi Tasarımı Oluştururken Yapılması Gerekenler

Web sitesi tasarımı yaparken yeni fikirlere açık olmalısınız. Artık bazı şeyleri değiştirme vakti geldi. Bazı tasarımsal sorunları ve popülerliğini yitirmişim yöntemlerin yerine neler yapılabilir? Buna değinelim.

Başarılı bir web tasarımcı olmanın ilk yolu nedir diye sorarsanız eğer; neyin çalışıp neyin çalışmadığını bilerek yola çıkmaktan geçer. Bir müşterinin web sitesinde her şey belirli bir amaç için tasarlanır ve modern trendlere en yakın görünüme sahip olan, her daim en güzel web sitesi olur.

En iyi, trendleri en yakından takip etmiş bir web tasarım nasıl yaratılır?

 

Baş Kısımdaki Sosyal Medya İkonları

Her defasında siteye bir ziyaretçi alınırsa eğer, bu az da olsa başarıdır.

Sosyal medya kampanyalarının asıl işlevi müşterinin web sitesine sosyal medya mecraları üzerinden yönlendirme yapmaktır. Bu sebeple de sayfadaki ziyaretçinin aynı amaçla da olsa da sitenin dışına çıkarılması, ziyaret amacını engellemiş oluyor. Çünkü kullanıcının dikkati dağıtılmış olduğundan dolayı bir daha sayfaya geri dönmesi zorlaşıyor.

Peki, bu hata yerine ne yapılmalı?

Bu durumdaki asıl amaç sosyal medya araçlarını basit tıklanabilir butonlara dönüştürmek yerine, yeni bir adres gibi eklenti olarak siteye yerleştirmek olmalı. Bunu yaparsanız eğer, sayfa ziyaretçilerinizi Facebook sayfasını beğenme gibi aktivitelere de daha etkileyici bir şekilde yönlendirecektir. Unutmayın, her şey sayfa içinde başlar, yani ziyaretçinizi görmek istediğiniz alanda.

 

Stok Görselleri

Web tasarımda geniş ve yatay şekilde görsel kullanımı çok trend ve bu tarz görsellerin etkileşime etkisi de yüksek. Fakat maalesef bu formata uygun görseli aratırken stok fotoğraf klişesine takılıp kalanlar çok. Her web sitesinde belli başlı görseller ön planda olmaya başladı. Özgün ve doğal olmayan, yapay ve gerçekçi olmayan fotoğraflar kullanan sayfalar, ziyaretçileri belli bir zaman sonra rahatsız etmeye başlar.

Bu durum yerine ne yapılmalı?

Bunun için yapabileceğiniz birden fazla opsiyon var.  Ama tabi bu durumda web sitesinin bütçe olanağı önemli bir hal alıyor.

Önceliğiniz özgün ve özel fotoğraflar kullanmak olmalı, yani kendi datanızdaki fotoğraflar. Ziyaretçiler görsel konusunda fazlaca nettir. Kalitesiz görsel kullanan web sitesini anında gözden düşürürler. Bu sebeple sadece bu amaç için uğraşan bir çalışanı işe alırsanız uzun zamanda çok iyi bir yatırım yapmış olursunuz.

Bu konuda diğer bir opsiyon ise; stok fotoğraf üyeliğidir. Fakat çok doğru bir seçim yapmanız gerekiyor. Yüksek çözünürlüklü ve stok gibi durmayan görseller seçebilirseniz, sayfanız dolu dolu gözükür.

 

E-Posta Linkleri

Web sitesi tasarımı yaparken eğer biyografi tarzı bir kısım oluşturduysanız, e-mail linkleri mutlak suretle sayfada yer alacaktır. E-mail, iş aleminde birebir etkileşim için en çok etki gösteren yöntemdir. Ancak e-mail linki kullanımının bazı götürüleri olabilir.

Otomatik gönderilen e-mailler bir çok teknik sorun yaratabilir. Ayrıca en kötüsü de e-mail linklerine tıkladığınızda robotlar tarafından size spam mail gelmeye devam eder.

Peki, ne yapmalı?

Web sitenizdeki iletişim kısmına form doldurma sistemli bir e-mail sistemi kurabilirsiniz. Bu sayede tek bir şablonda istediğiniz tüm bilgiler datanızda toplanmış olur. Ayrıca form e-maillerinin Google mail’de bir filtre sistemi bulunuyor. Yani Gmail kullanıcıları web sitelerindeki iletişim formlarıyla mail takip işlemini kolayca takip edebiliyorlar.

 

Müşteri Odaklı, Satış İçeriği

Web tasarım ile ilgisi olmayan ama bir web sitesinde en çok gereksinim duyacağınız şey iyi hazırlanmış pazarlama içerikleridir. Fakat bu alanda çoğu zaman birçok yanlış kelimenin bir arada kullanımından dolayı kötü bir algı oluşabilir. Ziyaretçi kopyala - yapıştır inanacak kadar saf değildir.

Ziyaretçilerinizin sayfanızdan edinmek istedikleri şey, hizmetiniz hakkındaki temel bilgidir. Bu yüzden “Tıklayın!, Size Özel Fırsatı Kaçırmayın’’ tarzı kelime grupları, laf kalabalığı yaratır.

Bunlar yerine;

Pazarlama içerikleri, aslına bakarsak ne kadar tükenmiş bir alan gibi görünse de az biraz yaratıcılık sayesinde web sitenizi bu alanda başarılı bir hale getirebilirsiniz. Bu işe ilk olarak net olmaktan ve ziyaretçiye beklentisini direkt şekilde belirterek başlayabilirsiniz. Eğer bir yarar söylemek çok güzel bir çözüm olmayacaksa, ziyaretçinin karşılaşmayacağı bir zorluktan bahsedebilir, korktuğu olayın kesin olarak başına gelmeyeceği gibi firmanızın garanti içeren yönlerinden bahsedebilirsiniz.