BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Ürün ve Hizmet Pazarlamasının Farkları Nelerdir?
Ürün ve Hizmet Pazarlamasının Farkları Nelerdir?

Pazarlama ve Dijital Pazarlama dünyasında stratejik bir hedef kitle ortaya çıkarmak, bu hedef kitleyi yakından tanımak ve düzenli olarak data analizleri yapmak gibi fonksiyonlar olmazsa olmazlardır. Pazarlaması gerçekleştirilen markanın alanı fark etmeksizin, bu fonksiyonlar her zaman en ön sırada yer almalıdır.

Fakat ürün ve hizmet pazarlama stratejileri bazı çeşitlilikler gösterir. Markalar ürün sağlayıcılar ve servis sağlayıcılar olarak iki gruba ayrılıyor. Kısacası gerektiğinde ürünler, ele alınabilen, somut cisimler; hizmet ise belli bir süre içinde az bir zamanda tüketiciye sunulan servislerdir. Bu iki terimin müşteriye ulaşma ve müşteriyi çekme taktikleri birbirinden çok farklıdır.

Ürünlerden bahsedersek eğer;

• Somut - Reel

• Zaman sınırlamasız sahip olabileceğiniz

• Üretici ile olan ilişkisi toptancı veya bayilere ulaştığı anda sona eren

• Bir hata veya sorun olmadığı sürece tüketicinin yaşayacağı tecrübede değişiklik olmayan şeklinde bir liste yapmak mümkündür. Ürünlere daha özel örnekler verirsek eğer: konserveleri, giysileri ve dergileri düşünebiliriz.

Ürün pazarlaması sırasında müşteriye verilmesi gereken mesaj, hata olasılığının en az seviyede olması ve hızlı ulaşımdır. Ürün pazarlaması, ürünün özelliklerini ön plana çıkarmalı ve sürekliliği vurguluyor olmalıdır.

Hizmetleri özetlersek eğer;

• Sahip olamayacağınız

• Elle tutamayacağınız

• Hizmeti gerçekleştiren marka ile ayrı düşmeyecek

• Geçici olarak tecrübe edinilebilen

• Her defasında başka sonuçlanması beklenen

Diye sayabilmemiz mümkün.

Hizmet pazarlaması esnasında müşteriye, markanıza bağlı olduğu zaman süresince kusursuz, hatasız bir servisle karşılanacağı ve tecrübesini en iyi biçimde sonuçlandırmak için mümkün olan her şeyi yapacağınız mesajını veriyor olmalısınız.