BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Başarılı Twitter Hashtag Çalışması Nasıl Yapılır?
Başarılı Twitter Hashtag Çalışması Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya kuralları her geçen gün değişiyor. Günümüz sosyal medyası hakkında farklı bir bakış açısı yaratmak için iş dünyasında birçok strateji / proje bulunuyor. Bunlardan biri de hashtag çalışmasıdır.

Başarılı Bir Hashtag Stratejisi İçin 6 Temel Opsiyon Var;

1- Strateji Planlama
2- Hashtag Belirleme
3- Sahip Çıkma – Anlık Takip Etme
4- Kullanımını Araştırma
5- Etkileşimlere Katılma – Sohbet Etme
6- Özgür ve Rahat Bırakma

Kampanyanız için hashtag’inizi belirlemeden önce; kullanımda olmadığından, yakın süre içinde kullanılmadığından ya da şuan aktif bir halde olan bir kampanya tarafından kullanılmadığından emin olmak için araştırma yapmanız gerekiyor. Hashtag stratejisinin en zor kısmı doğru hashtag’i bulmaktır.

Markanız için bir hashtag bulduğunuzu farz edelim. Hashtag’inizi nasıl kullandığınız veya kullanmadığınız konuyla ilgili olan konuşmaların başarısını belirler. Kendi hashtag’inizi oluştururak markanız hakkındaki konuşmaları tek bir kanattan kontrol edebilirsiniz.

Hashtag oluştururken emin olmanız gereken tek şey hashtag’inizin orijinal ve kullanılmamış olmasıdır. Markanızın ismini dahil etmeye çalışın fakat uzun geliyorsa baş harflerini kullanın. Seçtiğiniz hashtag’i tweet olarak yollamadan önce, insanların bunu çoktan başka bir hedef için kullanıp kullanmadığını kontrol edin.

Planınız bir kez tanımlandığında onları online sohbetlerde, küçük kısımlar halinde kullanın. Diğer kişiler de, hashtag’inizi kullanarak yanıtlayabilir ya da sohbette sizinle etkileşime geçebilirler. Ek olarak, belirli bir hashtag’i veya şirketi takip ettiğiniz zaman; o hashtag akışında olan kişilere soru sorabilir ve konuşmaya katılabilirsiniz.

Promosyonlarınızı uygularken, Twitter takipçilerinizi ve diğer kullanıcıları hashtag’i kullanmaya teşvik edin. Örnek vermek gerekirse, onlar sizin erişiminizi genişletmenize yardımcı olurken hashtag’inizi en çok kullanan kişiye ya da en orijinal paylaşımları yapan kişiye bir hediye sunarak markanıza ilgi yaratabilirsiniz. Dijital Medya Ajanslarından yardım alabilir, kullandığınız doğru hashtag’lerle markanız için her daim istediğiniz başarıyı yakalayabilir ve farkındalık yaratabilirsiniz.