BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Start-up ve Dijital Pazarlama İlişkisi
Start-up ve Dijital Pazarlama İlişkisi

Teknolojik gelişmelerin artması ve iletişim imkanlarının her geçen gün biraz daha çeşitlenmesi sayesinde günlük yaşantımızda istediğimiz her şeye hemen ulaşabiliyoruz.

Bizler için alışkanlık olan ve farkında bile olmadığımız bu rahat sistemde bile eksikleri tespit edip, bunları bir projeye / fırsata çevirebilen bireylere girişimciler diyoruz. Girişimcilerin, klasikleşmiş bir kariyerden vazgeçip, oluşturdukları küçük şirketlere / markalara ise start-up (girişim) adını veriyoruz.

Bahsettiğimiz girişimciler genel olarak Y kuşağı bireylerine ait olduğu için kurdukları markalar da yüksek ihtimalle internet tabanlı oluyor. Çünkü Y kuşağı, internet yoluyla istedikleri her şeye ulaşabildiklerinin farkındalar. Bu yüzden web tasarım ve web yazılım girişimciler için temel bir ihtiyaç haline geliyor.

Start-up ve Dijital Pazarlama ilişkisine göz atalım;

Genel olarak teknoloji ve internet odaklı çalışarak farklı konularda yaşamımızı kolaylaştırmayı amaçlayan start-up’lar, müşteri arayışı sırasında izledikleri 2 çeşit yol oluyor:

• Satış
• Dijital Pazarlama

Satışlar genel olarak face to face toplantılar, markanın kendini tanıtmasına ve müşteriyi ikna etme odaklı olurken, markanın adını duyurabilmek için başvuracağı en sağlıklı ve etkili yol ise dijital pazarlamadır. Dijital pazarlama markanın kurumsallaşma/büyüme sürecinde başvurabileceği en doğru yoldur.

Bunun nedenleri ise;

• İnternet odaklı markaların hedef kitlelerinin de online mecralarda aktif olması.
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama, doğrudan pazarlamaya göre az maliyetlidir.
• Start-up’ların kurumsal şirketlere göre daha çok pazarlamaya gereksinim duyması.
• Start-up’ların daha az zamanda daha fazla müşteriye ulaşmaları gerekmesidir.