BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medya Tarihçesi Hakkında
Sosyal Medya Tarihçesi Hakkında

Her ne kadar bu yazımızda Sosyal Medya tarihinden bahsediyor olacaksak da, bu kavramın lügatımıza girmesi çok eskiye dayanmıyor. 10-15 yıl öncesine kadar kim derdi ki Sosyal Medya mecraları bu kadar çoğalacak ve kullanımı Dünya’da bu kadar yaygın hale gelecek?

Sosyal Medya’nın pazarlama faaliyetleri ile iş birliği içine girmesinden sonra etki alanı ve fayda oranı her geçen gün düzenli bir artış gösteriyor.

2004 yılında,

The Facebook adlı sosyal ağı, Harvard öğrencileri tarafından üniversite içi sosyal ağ kurma amacı ile yayına girdi.

MySpace de aynı yıl sahneye çıktı ve çok az bir zaman içinde 1 milyon kullanıcıya ulaştı.

Flickr, imajlara, görsellere yer veren bir site olarak piyasaya duyuruldu. Flickr’a fotoğraflarınızı yükleyebiliyor ve diğer topluluklar ile paylaşabiliyorsunuz.

Digg, insanların sanal alemde bulduğu haberleri diğer insanlarla paylaşması için kuruldu.

LinkedIn ise profesyonel insanlar için kurulan bir sosyal mecra olarak 2003’te internet dünyasında yerini almıştı.

2005 yılında,

Youtube, ''Me at the Zoo'' adlı içerik ile 23 Nisan gününde ilk videoyu yükledi.

2006 yılında,

Twitter ortaya çıktı. 140 karakter terimi herkesin hayatına dahil oldu.

2007 yılında,

Tumblr, bir mikroblog sitesi olarak kuruldu ve ilk ayına girmeden 100,000 kullanıcıya ulaştı.

2009 yılında,

Facebook “Like” butonunu kullanıma sundu ve içeriklerin önemine karar veren bir değerlendirme sistemini devreye soktu.                                        

2010 yılında,                                                                                                    

Instagram ile Pinterest birlikte internet alemine girdi. 2009’da kurulan Foursquare, 2010’da radikal ve başarılı bir güncelleme ile herkese ulaşma şansını yakalamış oldu.                                                                                

2011 yılında,                                                                                                  

Google Plus, yalnızca özel davetiye yoluyla tanıtıldı. Snapchat, belirli bir süre kısıtlaması dahilinde kullanıcıların kitlesi ile fotoğraf ve video paylaşmasını sağlayacak bir site olarak duyuruldu.              

2012 yılında,

Vine, video paylaşım platformu olarak Twitter tarafından tanıtıldı.   Facebook, 1 Milyar kullanıcıyı gördü. Flört etme mecrası olarak kendini duyuran Tinder, yakınlarınızdaki insanlarla iletişime geçmenizi sağlıyor.        

2015 yılında, 

Periscope, kullanıcılarına her an canlı yayın imkanı sunarak, kısa sürede çok fazla kitleye ulaştı. Daha da büyüyeceği öngürülüyor. Scorp’u, videolu sözlük diye kısaca tanımlayabiliyoruz. Koç Üniversitesi öğrencileri tarafından geliştirildi. Başarılı bir şekilde büyümeye devam ediyor.