BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medya’da GIF’ler En İyi Nasıl Kullanılır?
Sosyal Medya’da GIF’ler En İyi Nasıl Kullanılır?

Sosyal medyada yakın zamanda popüler olan GIF’ler, iletmek istediğiniz mesajınızı kısa ve öz şekilde aktarabilir, ilgi çekici ve özgün görsel temalarla etkileşiminizi çoğaltabilirsiniz.

GIF Nedir?

GIF kelimesi tahmin edildiği üzere 3 kelimenin baş harflerinden oluşuyor. “Graphics Interchange Format” denilen ve dijital alemde 90’lı yıllarda görmeye başladığımız GIF’ler, sosyal medya durum güncellemeleri ile birlikte hayatımıza hızlıca giriş yaptı. Normal görsellere göre daha fazla ilgi çektiği tespit edilmiş olan GIF’ler; markalar tarafından fazla erişim ve etkileşim için sıkça kullanılmaktadır.

Dünyamızda ve ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya platformları olan Facebook, Twitter ve Instagram da kullanıcıların yoğun ilgisi sebebiyle GIF formatındaki içerikleri uzun zamandır desteklemektedir. Sosyal medyada yaratıcı ve özgün GIF kullanma yolları ile marka yönetiminize en uygun ve kitlenizin ilgisini çekecek GIF’ler için; yapılması gerekenleri sizlere sunmak istiyoruz.

Öncelikle modunuzu yansıtın. Vermek istediğiniz algıyı, mesajı ve duyguyu karşı tarafa hissettirmek adına; karakterinizi ve ruh halinizi yansıtmanız çok faydalı olacaktır. Tanıtmak istediğiniz bir ürün ise onu 360 derece ile takipçilerinize gösterin. Eğer öncesi ve sonrasını göstermek istediğiniz bir içeriğiniz varsa bunu en renkli ve hareketli şekilde GIF yaratarak yansıtabilirsiniz. Günaydın, iyi haftalar, iyi geceler, teşekkürler gibi iyi dilekler için GIF'ler imdadınıza koşar. Etkileşimi en iyi şekilde alırsınız. Ayrıca bilgi sunmak için de en yaratıcı alanı bize GIF’ler sağlar. Takipçiyi sıkmadan ve en hızlı şekilde iletmek istediğiniz bilgileri verebilirsiniz. Yarattığınız kampanyaları veya indirimleri de bu yöntemle paylaşmanız sizin faydanıza olacaktır.

Sonuç olarak Sosyal Medya mecralarında uzun video gösterimleri ya da yazılar yerine GIF kullanmak oldukça zekice bir hamle. Kullanıcılar GIF’leri çok sevmekte ve paylaşmaktadır. Bu nedenle, markaların da Sosyal Medya mecralarında yaratıcı GIF’ler kullanmaları, takipçileri ile olan etkileşimlerini olumlu yönde etkileyecektir.