BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medya Yarışmalarının Faydaları Nelerdir?
Sosyal Medya Yarışmalarının Faydaları Nelerdir?

Sosyal medya yarışmaları, popülerliğini korumaya hatta sürekli olarak arttırmaya devam ediyor. Neredeyse her gün yeni bir sosyal medya yarışmasına rastlayabiliyoruz. İyi hazırlanmış yarışmalar markaların sosyal medya pazarlama çalışmalarına mühim bir etki gerçekleştiriyor.

Markalar neden sosyal medya yarışmaları düzenliyor? Yarışmalar için en fazla hangi sosyal medya platformu kullanılıyor?

Markaların sosyal medya yarışmaları yapmak istemelerinin birden fazla sebebi var. Temel sebeplere değinirsek; markanın sosyal medyada konuşulmasını gerçekleştirmek, potansiyel müşterilere ulaşmak, kullanıcıların bilgilerine erişim sağlamak ve markanın sosyal medya hesaplarının takipçi kitlesini arttırmak olarak sayabiliriz.

Sosyal medya yarışmaları için en çok hangi platformun kullanıldığı, platformların kullanıcı sayıları ile doğru orantıda seyrediyor. Bu nedenden ötürü Türkiye’de ve dünyada yarışma konseptli sosyal medya stratejileri en çok Facebook’ta gerçekleşiyor.

Kullanıcı sayısının çokluğu haricinde, gelişmiş bir reklam algoritmasına sahip olması dolayısıyla Facebook; yarışma düzenlemek için en cazip platform olmuş oluyor. Facebook’tan sonra bu alanda Instagram’ı saymamak olmaz. Hatta yakın süreçte ağırlık neredeyse Instagram’a kaymış durumda.

Etkili ve ilgi çekici bir sosyal medya yarışmasının özellikleri neler olmalı? Bu tarz yarışmaların başarısı ne ile ölçülür?

Sosyal medya pazarlamasının en önemli özelliği, seçilmiş bir kitleye yani kişiye özel pazarlama imkanı sağlaması. Bu nedenle başarılı bir sosyal medya yarışması, markanın hedefleri doğrultusunda tespit edilmiş olan hedef kitleye sosyal medya üzerinde ulaşabilendir. Yarışmanın içeriğinden, hazırlanacak olan reklam hedeflemesine ve ödüllere kadar tüm kampanyanın ulaşılmak istenen insanlara yönelik oluşturulması çok mühim.

Dijital Medya Ajansı çalışanları, yarışmaların başarısını belirlerken; niteliği yüksek katılımcı sayısının yanında, gerçekleşen nitelikli takipçi sayısı artışı, etkileşim oranları, yarışmanın organik olarak hangi sürede ve ne kadar yayıldığını başarı göstergeleri olarak kabul ediyor.

Sosyal medyadaki yarışma kampanyalarının markaya etkisi ve kazandırdıkları nelerdir?

Güzel yaratılmış bir sosyal medya kampanyası:

-Markanın sosyal medyada pozitif bir biçimde konuşulmasını,

-İstenilen nitelikte potansiyel müşterilere ulaşılmasını,

-Sosyal medyadaki takipçi sayılarının organik bir şekilde arttırılmasını,

-Markanın sosyal medyadaki etkileşim oranlarını arttırmasını ve takipçileriyle samimi bir iletişim ortamı oluşturmasını sağlar.