BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Güncel Sosyal Medya Trendleri Nelerdir?
Güncel Sosyal Medya Trendleri Nelerdir?

Günümüz dünyasında trendleri yakalamak çok önemli bir hal aldı. Trendleri yakalayamayan markalar başarı oranlarını azaltmaya başlıyor. Başarıyı yakalamak isteyenler için 2016 yılında gerçekleşen ve gerçekleşmesi ön görülen Sosyal Medya Trendlerinden bahsedelim.

Canlı Videolar

Sosyal Medya stratejinizde daha hızlı cevap süresi tek odak noktanız olmamalı. Canlı video yayını yapan Periscope, Facebook Canlı Yayın gibi uygulamalar sayesinde, sosyal medya pazarlaması oldukça yararlı olmaya başladı ve etkisini de arttıracağı ön görülüyor.

Anlık Etkileşim/İletişim

Markanız anlık iletişim/etkileşim sayesinde büyük kitlere ulaşır, büyür ve gelişir. Fakat kullanıcılarla olan etkileşim penceresi git gide azalıyor. 

Yapılan araştırmaya göre:

-Twitter üyelerinin %70’i markalardan yanıt vermelerini bekliyor.

-%53’ü en geç 1 saat içerisinde yanıt vermelerini bekliyor.

-Üstelik ortada marka ile ilgili bir şikayet veya sorun varsa 1 saat içerisinde yanıt bekleyenlerin oranı %72’ye kadar çıkıyor.

Mobil

Mobil, günümüz dijital dünyasında olmazsa olmaz bir olgu haline geldi. Mobil aletler çoğu sosyal medya kullanıcıları için en çok kullanılan teknoloji haline geldi. Mobil uygulama çağ değiştiren bir sürecin başı oldu. Birçok ülkede 2015 yılında mobil kullanımı, Bilgisayar kullanımını geride bıraktı.

İnternet kullanıcılarının %80’i akıllı telefona sahip. Bu oranın 2016 sonuna kadar daha da yükseğe çıkacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Sosyal Pazarlama

Son bir kaç yıl süresince sosyal medyanın bu alanda önemli bir etkisi olmaya başladı. Yapılan incelemeler sonucu, 2015 yılında ABD pazarında sosyal medyada takip edilebilir olarak 3.3 milyon Dolar kazanç elde edildi. Platformlara ‘Satın al’ butonu yerleştiren markalar daha fazla kazanç elde ettiler.

Ölçülebilir Sonuçlara Göre Kararlar Almak

Teknolojik çağdan önce, potansiyel müşterilerin istekleri hakkında bu kadar detaylı bir bilgiye sahip olmak neredeyse imkansızdı. Gelişmeler sayesinde markanızın verdiği mesajı şahsileştirmeli, uzun süreli ve kuvvetli müşteri ilişkileri oluşturmalısınız. Sosyal medya analizleri ölçülebilir verileri sizlere çok yardımcı olacaktır. Sosyal medyada güç ve başarı yakalamak istiyorsanız bilgi ve kreatiflik arasında denge oluşturmalısınız.