BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medya’da Karşılaşılan Negatif Yorumlara Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?
Sosyal Medya’da Karşılaşılan Negatif Yorumlara Yaklaşım Nasıl Olmalıdır?

Sosyal medyada karşılaşacağınız olumsuz görüşlere yaklaşımınız, markanız açısından büyük önem taşıyor. Sosyal medya platformlarının yaşamımızın olmazsa olmaz bir parçası olduğu bu zamanda, kullanıcıların yorumlarını sosyal medya platformları aracılığıyla anında paylaşmaları da kaçınılmaz hale geldi.

Kullanıcının sosyal medyayı yorumlarını, fikirlerini ve markayla ilgili tecrübelerini çekinmeden yazabileceği bir şekilde kullanabiliyor olması, marka yöneticileri bakımından hem pozitif hem de negatif bir durumdur. 

Yapılan araştırmalara göre markadan memnun kalan bir tüketici, markaya ortalama 3 yeni müşteri sağlarken, memnun kalmayan bir tüketici ise yazdığı yorumlar ile yaklaşık olarak 300 kişiye ulaşabiliyor. 

Tüketiciler hoşuna gitmeyen tecrübeler hakkında hoşuna giden tecrübelere göre çok daha fazla konuşma eğiliminde oluyorlar.

Negatif yorumlarla mücadele etmek için kullanabileceğiniz yollar oldukça basit ve etkili olabilir. Olası bir negatif görüşe yaklaşımınız, memnun olmayan bir müşteriyi uzun süreli ve kalıcı bir müşteriye dönüştürmenizi sağlayabilir. 

Tüketiciler, aynı zamanda hızlıca geri dönüş ve otomatik mesajların aksine daha fazla sürme olasılığı olsa da şikayetlerinin dikkate alındığını ve bu konu hakkında bir değişikliğe gidildiğini belli eden bir geri dönüşü tercih ediyorlar. Bu sayede olumsuz bir tecrübe, müşteriye haklı olduğunu ve taleplerinin önemsendiğini hissettirebileceğiniz bir avantaja dönüşüyor. Bu durumda müşterinin tekrardan sizi tercih etme olasılığını artırıyor.

Bu durumda,

• Problemin çözüldüğünü anlatan bir devam e-maili,
• Müşterinin daha sonraki hizmetleriniz esnasında faydalanabileceği promosyonlar - indirimler,
• Sosyal medya platformlarında birebir yapacağınız bir geri dönüş hem müşterinin kendine güvenmesini, hem de kendini markanıza yakın hissetmesini sağlar.

Sosyal medya platformlarını başarılı bir şekilde yöneten bir dijital medya ajansı, negatif yorumları bir avantaj haline getirebilir. Kaliteli bir espri anlayışı da müşterilerinizle iletişiminizi sağlamlaştırır.