BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medyada Ölçümleme
Sosyal Medyada Ölçümleme

Sosyal medyada ölçümleme, sosyal medya iletişim çalışmaları sırasında izlenilen mecralarda etkinliği ve birçok parametreyi ölçebilmek için kullandığımız çeşitli yazılım ve araçlarla analiz edilebilir, raporlanabilir sonuçlar çıkartılması işlemidir.

Sosyal medyanın hayatımızda ki rolü tartışılmaz. Artık hayatımızın önemli parçalarından biri haline geldi. Sosyal medya kullanımının artmasından çok, eş zamanlı olarak birden fazla medya aracının kullanılması ile karşı karşıya kaldık.

Rakip firmalar arasında bile sosyal medya aracılığı ile bir etkileşim olduğu biliniyor. Örneğin, bir reklam gördüğümüzde, duyduğumuzda hemen ürünün web sitesine girerek o ürünü araştırıyoruz. Dolayısıyla web siteleri ve ürünün tanıtıldığı sosyal medya kanalı bağdaştırılıyor. Aynı şey geleneksel medya ve dijital medya arasında da geçerlidir. Televizyon izlerken bir yandan da Twitter, facebook ya da instagram akışına bakabiliyoruz. Bu da bizim eş zamanlı medya kullanımını yaptığımızı gösteriyor.

Televizyonun dijitale entegre edilmesine hashtaglerin etkisini fazlasıyla görüyoruz. Dizileri izlerken ekranın sağ alt köşesinde beliren konuyla ilgili hashtag, insanları sosyal medyanın en önemli araçlarından olan Twitter’da diziyle ilgili konuşturma, yapımcılar adına da yayının başarısını ölçme imkanı tanıyor. Aslında sosyal medya ölçümleme tam da bu sırada önem kazanıyor.

Her marka ve şirket için, medya analizi yapmak, hedef kitleyi tanımak ve programla ilgili tutumunu ölçmek ve sonuçlara göre stratejiler yürütmek için yapılmaktadır.

Sosyal medya ölçümleme şirkete, ürüne ya da kanala, etkileşimde bulunan kitlenin geri dönüşünün net olarak görülebilmesi ve verilere dönüştürülmesini, sayısal verilerle raporlama yapılabilmesini, gelecek dönem planlamaların yapılmasını ve somut verilerin kullanımı ile kolayca karşılaştırma yapılmasını sağlar.  Gerçek zamanlı izleme, mecra yayılma ve kullanıcı, kelime bazlı (pozitif, negatif, nötr) kampanya analizleri ve geri dönüşler sosyal medya ölçümleme araçları olarak sayılabilir.

Tabi her şey ölçümleme yapmakla bitmez. Ölçümleme sonuçlarını doğru değerlendirmek daha önemlidir. Yapılan sosyal medya ölçümlemesini doğru değerlendirmek yorumlanabilir olan veriler/olgular kurumlar için değerlidir. Tüm stratejik planlama ve aksiyon süresince size yol gösterici olur. Olumsuz durumlarda önlem alabilmenizi sağlar. Belirli aralıklarla yapılan ölçümlemeler ise, piyasada ki yerinizi ve durumunuzu karşılaştırmak için çok sağlıklıdır.