BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Snapchat ve Dijital Pazarlama
Snapchat ve Dijital Pazarlama

Snapchat, Türkiye’de 2016 yılında en çok popülaritesi artan mobil uygulama oldu. Birçok marka ise Snapchat’ten yararlanmaya başladı bile. Büyük bir potansiyele sahip olmaya başlayan bu platformda, bu potansiyeli avantaja çevirmek için siz de Snapchat’i dijital pazarlama faaliyetleri için kullanıyor olmalısınız.

 

Peki Snapchat nasıl çalışıyor?
Markanızın hedef kitlesi 13-25 yaş arası gençlerden oluşuyorsa, Snapchat tam size göre. Snapchat her gün 500 milyon mesajın yollandığı ve kısa zaman sonra yok olan fotoğraf ve videoların paylaşıldığı bir mobil uygulama. Aslında yeni nesil bir Sosyal Medya da diyebiliriz.
Öncelikle Snapchat’i tanıtalım sizlere. Bir Snapchat fotoğrafı veya “snap”, sadece 1 ile 10 saniye arasındaki belli bir süre içinde ana sayfada kalıyor.Sınırlı daha doğrusu limitli bir ömrü olması Snapchat’i, kullanıcıları harekete geçiren ve heyecan yaratan enfes bir mecra haline getiriyor.


Markanızın reklamını yapabilmeniz adına, Snapchat’i kullanmanın en etkili yollarını sizlere sunmak istiyoruz:

1- Hali Hazırda Bulunan Müşterilerinize/Takipçilerinize Mobil Kupon Vasıtasıyla Hediyeler Verin

Snapchat, dinamik ve enerjik hedef kitlesi ile her daim her yerde olabildiği için; markaların saniyeler içinde teklifler ve kuponlar dağıtmalarına imkan sağlıyor. Kupon snapler sadece müşterileri ödüllendirmiyor, daha fazla geri dönüş için ve daha kaliteli marka imajı yaratılması için herkesi teşvik ediyor.

2- Hediyeler Sayesinde Yeni Takipçilere Sahip Olun

Kuponlar nasıl müşterileri elde tutmanızı sağlıyorsa, hediye yöntemiyle de yeni müşterilerle iletişime geçebilir ve satın alma gerçekleştirebilirsiniz. Hediye teşviki, gelecek için takipçi temeli yaratmanıza yardımcı olur.

3- Takipçileri, Hikayeleriniz ile Etkileyin

Snapchat’e eklenen “Stories” özelliği ile, markalar birden çok görselden oluşan kombinasyonları ve 5 saniyelik video hikayeler ile paylaşma imkanı bulmuş oldu. Hikayeler, insanlardan tarafından merakla ve ilgiyle izleniyor.

4- Yeni Bir Ürünün Tanıtımı

Snapchat’te paylaşılacak kısa jenerikler, yeni ürünlerin daha piyasada yer almadan hakkında yorum yapılmasını sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak için güzel bir yol. Markanızın snapleri ürünün piyasada yer almasına kadar giden bir dizi jenerikten oluşabilir.

5- Bayram Kutlamaları (Özel Günler) ve Eventlerden Bahsedin

Bayram kutlamaları ve davetleri için oluşturulan Snapler tatil dönemi boyunca müşterilerinizin akıllarında kalmanın en etkili yöntemi. Snapleri, markanızı veya ürünlerinizi, daha müşterileriniz satın alma kararlarını vermeden önce tanıtmak için kullanın.