BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
SMS Pazarlamasının Markanıza Faydaları
SMS Pazarlamasının Markanıza Faydaları

SMS Pazarlama, cep telefonları, akıllı telefonlar gibi cihazlar yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşarak kurum, ürün, fikir, hizmet, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerinin yapılmasına denir.

Akıllı telefon sahiplerinin %92’si SMS’lerini kontrol etmektedir. Bu oran ‘’Akıllı telefonunuzda en çok hangi uygulamayı kullanıyorsunuz?’’ sorusunun birinci sırada yer alan cevabı anlamına gelir. Ayrıca başka bir araştırmaya göre Türkiye’de ortalama bir kısa mesaj 4 dakika içinde açılıyor ve 5 saniyede okunuyor. Bu oranlara baktığımızda, markaların büyümesi ve müşterileri ile buluşması için çok önemli bir pazarlama faaliyeti olduğunu görüyoruz.

E-posta pazarlamasına göre SMS pazarlaması, 6-8 kat daha etkili ve kalıcı bir yöntemdir. Toplu SMS servisini kullanmak, mevcut müşteri potansiyelini korumak ve geliştirmek adına birçok avantaj sağlamaktadır.

SMS pazarlamasının faydalı olması için dikkat edilmesi gereken birçok husus bulunuyor. Öncelikle mesajların çok sık gönderilmemesi gerekiyor. Müşterilerin veya potansiyel müşterilerin ‘’SMS gelmesini istemiyorum’’ demesindeki en büyük sebebin sık sık atılan mesajlar yüzünden kaynaklandığı bir gerçektir. Çok iyi ve özel bir planlanma yapılması şarttır. Her kampanyanın kendine özgün, doğru bir zamanlaması vardır.

Mesaj tonu ve metin içeriğinin önemi de çok fazladır. İlgi çekici ve müşteriye yarar sağlayacak nitelikte olması gerekir. Müşteri SMS aldığında tatmin olmalıdır. 

En temel kurallardan bahsedersek eğer; Mesajınızı kişiselleştirin, kısa tutun, eylem içeren kelimeler kullanın, doğru zamanı seçin, anahtar kelimeleri belirleyerek vurgu yöntemiyle müşteriye sunun.

Promosyonlar ve hediyeler mesajın fayda oranını etkiler. Bedava ürün, bedava hizmet ve indirimler gibi promosyonlar, SMS pazarlaması ile yeni müşterilerin size kolayca gelmesini sağlar. Dikkat edilmesi gereken şey, sunumdur. Kampanyanızı en etkili biçimde sunarsanız, en etkili geri dönüşleri alırsınız. SMS’i sadece bir duyuru ve satış aracı olarak görmeyip, detaylı şekilde planlama yaparsanız tüm karşınıza çıkabilecek sorunların üstesinden gelebilirsiniz.

SMS pazarlaması ile nokta atışı müşterinin taleplerine karşılık verirseniz, fazlaca geri dönüş almanız kaçınılmazdır.