BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
SEO ve SEM Hakkında İpuçları
SEO ve SEM Hakkında İpuçları

SEO ve SEM, günümüz dijital pazarlama faaliyetleri arasında olmazsa olmaz bir duruma geldi diyebiliriz. SEO ve SEM’den faydalanıyor olmak, rakiplerinizin web sitelerinin her daim önüne geçmenize ve size daha çok müşteri kazandırmasına yardımcı oluyor. Ayrıca, sayfanızdaki organik trafiğin fazlalaşmasına yardımcı oluyor.

SEO Nedir?

SEO’nun açılımı, Arama Motoru Optimizasyonudur. Kullanıcıların %95’i arama motorlarının ilk sayfasında çıkan sonuçları dikkate alıyorlar. Bu nedenle web sitenizi başarılı bir SEO yardımıyla ilk çıkan sonuçlardan biri haline getirmeniz, sitenin trafiğini kesin olarak artırıyor olur.

Google belli başlı konular içinde yazılmış tüm sonuçları toplayarak, web sitelerinin güvenilir olmasına ve popülerliğine göre gruplara ayırıyor. Buna göre, güvenilir siteler üzerinde sizin siteniniz linki paylaşılarak markanızın önerilmesi durumunda, web siteniz Google’ın sisteminde daha önemli ve değerli görünmüş olur. Ayrıca ilk sayfalarda çıkma ihtimali artmış olur. 

Google, sonuç sıralamasını oluştururken sadece diğer sitelerden alınan link sayısına değil, linklerin paylaşıldığı sitelerin güvenilir olmasına dikkat ediyor. Bu sistemin adı PageRank’tır.

Bu sebeple web sitenizi hem kullanıcıların ilgisini çekecek hem de Google’ın PageRank algoritmasına en uygun şekilde düzenliyor olmalısınız.

Paylaşım yaparken başarılı bir SEO çalışması için önemsemeniz gereken 3 adet terim bulunuyor;

• Başlıklar
• Linkler
• Meta Açıklaması

SEM ise Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) ‘dır. En az SEO kadar önemlidir.

SEM; arama, yükleme ve web sitelerinin arama motorları sonuçları içerisinde yer edindirilmesi için kullanılıyor.

Markanız ve pazarlamasını gerçekleştirmek istediğiniz konu ile ilgili yapılan aramalarda en fazla hangi kelimelerin ve kalıpların kullanıldığını bulup, bu aramalarda web sitenizin arama veya display reklamlarını sağlamınıza yardımcı olur.

Yani SEM, SEO’dan farklı olarak markanız için oluşturacağınız direkt bir reklam konumunda bulunuyor.

Aynı Google Adwords gibi SEM de tık başına, ayrılan reklam bütçesinden, kelimenin popüler olmasına göre belirlenen bir ücret talep ediyor.

Özetle SEO ve SEM farkını şu şekilde ifade edelim:

SEO, organik trafik almak için web sitenizde oluşturduğunuz minik eklentilerdir. SEM ise ücretli marka reklamlarıdır.