BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Reklam Odaklı Site: Google
Reklam Odaklı Site: Google

Google denilince yalnızca aklınıza arama motoru mu geliyor? Google aslında reklam odaklı bir marka. Peki, Google’ın müşterileri kimler? Google’a Adwords ve diğer reklam kampanyaları için ödeme yapan markalardır. Google; ödenen para karşılığında müşterilere, önceden belirlenmiş kelimelerin arama motorlarına girilmesi sonucunda markalarının ilk sayfada en yukarıda çıkacağını garanti ediyor. Daha güzel ifade etmek gerekirse Google, markalara yeni müşteriler kazandırmış oluyor ve elbette bu müşteriler de arama motorundan faydalanan bütün kullanıcılar, yani ürünler oluyor. Bu duruma konulan ad ise Google Adwords.

Google Adwords Nasıl Çalışıyor?

Google’ın Adsense uygulamasının belirlediği istatistik verilere göre her arama başlığının belli bir ‘Kalite Skoru’ oluyor. Kalite Skoru aralığı tespit edilirken ise konu başlıklarının popülaritesinden faydalanıyor.
Daha sonra ise reklamcılar kendi markaları adına her ‘keyword’ (anahtar sözcük) için açık artırmaya katılıyorlar. Bu açık artırmada ilgi görmesi en yüksek ihtimal ücreti vermeyi teklif eden gibi birden çok başka olguya dikkat ediliyor ve bu olay sonucunda söz konusu keyword’ler müşteri tarafından satın alınıyor.

Kaç Farklı Google Reklamı Vardır?

Google Display Ads: Bu reklam çeşidi alışkın olduğumuz Google arama motorunda çıkan reklamlar yerine Google’ın görüntü alanında iş birliği içinde olduğu başka web sitelerinde çıkan reklamlardır.

Google Görsel Reklamları: Adwords görsel reklamları da display reklamlar gibi ana site yerine yan sitelerde karşılaşabileceğimiz reklamlardır.

Google Banner Reklamları: Banner reklamlar, görsel reklamların popüler bir alt kısmıdır. Fakat banner reklamlarla ana sitede de karşı karşıya gelmek mümkün olabiliyor.

Google Local Reklamlar: Özel olarak local ya da değil diye ayrılan reklamlar olmasa da yer seçimi yaparak yalnızca belirlenen bir bölgede uygulanacak reklamlar vermek mümkün oluyor.