BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Neden Dijital Pazarlama?
Neden Dijital Pazarlama?

Gelişen teknoloji, artan mobil cihazlar, hayat koşullarımızı değiştirdiği gibi, alışveriş alışkanlıklarımızı da değiştirmeye başladı. Dijital artık hayatımızın odak noktası oldu. Pazarlama dünyasında 10 yıl içerisinde çok büyük gelişmeler olunca, yöneticiler markalarda interaktif pazarlamaya ağırlık vermeye başladılar.

Dijital kanallarla yapılan dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya göre daha fazla hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. İnteraktif olan dijital pazarlama ile kullanıcılarınızın şikâyetlerine, isteklerine, önerilerine anlık olarak yanıt verebilirsiniz.

Artık hiç kimse markanın peşinde şikâyet bildirmek için koşmuyor. Sosyal medyayı kullanarak bunu kolayca dile getirebiliyor. Olumsuz yorumlar daha fazla etki yarattığı için markanın itibarını koruması sosyal medya üzerinde çok zorlaştı. Web analizleri yapılarak doğru fikir madenciliği ile izlenecek yol bulunabilir. Artık insanlar aldıkları bir üründen memnun olmadıkları zaman bunu kolayca yazabiliyor ve şikâyetlerini markaya iletebiliyorlar. Sosyal medyanın sonsuzluğu, zamansızlığı ve çift yönlülüğü de tam burada devreye giriyor. Potansiyel alıcı olan kitle ise, bir ürün almadan önce bu yorumların analizlerini yapıyor o yorumlara bakarak ürün alıyor. Aslında herkes bir fikir madenciliği / duygu analizi yapıyor. Durum böyle olunca marka halkı dinliyor, kendi kurumsallık ilkelerine bağlı kalarak halktan kendilerine bir şeyler katmak istiyor. Dışarıdan bir göz ile kendilerini görebiliyor ve aynı pazar içinde bulunduğu rakipleriyle kolayca kıyaslama yapabiliyor.

Dijital Pazarlama yöntemlerinde en çok kullanılan 3 pazarlama türü vardır.

Bunlar;

Doğrudan Pazarlama, iletişim araçları ve teknoloji kullanarak markayı ya da ürünü hedef kitleye doğru dil ve dijital kanal ile duyurulmasıdır. Sosyal Medya Pazarlaması, kuşkusuz en hızlı gelişimi ve sürdürülebilirliği sayesinde en etkin pazarlama yöntemidir.  E-Posta Gönderme ise, hedef kitle olarak belirlenen kişilerle doğrudan pazarlama yöntemidir