BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Mobil Yazılımlarda Kullanıcı Deneyimi
Mobil Yazılımlarda Kullanıcı Deneyimi

Mobil yazılımların, fazla kitlelere ulaşması için kullanıcı deneyimine özen göstermesi gerekiyor. Kullanıcı deneyimini iyi hale getirmek ve her zaman her yerde aradığı bilgilere erişmek isteyen kullanıcıları elde etmek için çokça önem taşıyor.

Yaşamımızın olmazsa olmazları arasında yer alan akıllı cihazlar, günlük alışkanlıklarımızı da değiştiriyor. Yer fark etmeksizin anlık olarak istediğimiz bilgilere ulaşıyor, pek çok kanal yoluyla devamlı olarak iletişim halinde kalabiliyoruz. Akıllı cihazlar ile internetin fazla olarak kullanılmaya başlaması web sitelerinin de mobil yazılım kullanıma uygun şekilde dönüşmesini sağladı.

Web sitelerinin mobil uyumlu olarak dönüştürülmesi ve mobil yazılım site tasarımlarının çoğalması kullanıcıların mobil deneyimden beklentilerini de şekillendiren bir olgu oldu. Kullanıcılar artık mobilden bir siteyi ziyaret ettiklerinde birden çok fazla yönden eksiksiz bir kullanıcı deneyimi beklentisi taşıyor.

Mobil sitelerin yüklenme hızı ve kullanım kolaylığı kullanıcıların bir sonraki ziyaretlerini ve sitede kalma zamanlarını belirliyor. Tüketiciler çabukluk ve kolaylık bakımında mobil cihazları kullanmayı tercih ediyor.

Yapılan bir araştırmaya göre mobil aramaların %80’i kullanıcıların bilgisayar veya başka teknolojik aletlere erişimleri varken yapılıyor.

Pazarlamacıların tüketicilere ulaşabilmesi ve ilgilerini çekebilmesi için en doğru ve iyi yol, kullanıcıların gereksinim duydukları zamanda aradıklarını basit bir şekilde bulabileceği mobil yazılıma sahip olmaları.

Bir web sitesinin mobil uyumlu olmaması, mobil kullanıcı deneyimini negatif etkiliyor. Mobil kullanımda ve aramalarda kullanıcılara daha başarılı bir deneyim sunmayı hedefleyen Google, algoritmasını mobil yazılım uyumlu web sitelerinin öncelikli olarak konumlandırılmasını sağlayacak biçimde değiştirdi.  Bu değişim dolayısıyla web tasarımda mobil uyumluluğu bir mecburiyet haline getirdi.

Google’ın yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına değinirsek eğer; mobil aramaların %41’i belirli bir hedefe yönelik olarak gerçekleştiriliyor ve %75’i 1 saat içinde sona eriyor. Bu zamanlar pazarlamacılar için çok mühim. Çünkü aradıkları sitelerde taleplerini bulamayan kullanıcılar zamanlarının fazla bir kısmında başka sitelere giriyor. Markaların kullanıcıların mobil cihazlardan arama yaparken neden web sitelerini ziyaret ettiğini anlamaları ve kullanıcıların gerçekleştirmek istediği etkileşimi basit ve hızlıca yapmalarını sağlamaları gerekiyor.

 

Mobil Kullanıcı Deneyimini Yükseltmek İçin Neler Yapılabilir?

Yukarıda bahsettiğimiz Google araştırmasına göre, tüketiciler detaylı arama yaptıklarında masaüstü laptoplarını kullanıyor. Mobil cihazlardan arama yaparken ise hızlılık ve kolaylığa önem veriyor. Mobil cihaz kullanımının yarattığı hız ve kolaylığı alışkanlık haline getiren kullanıcıların %57’si, bir sitenin açılma süresinin 3 saniyenin üzerinde olması durumunda, siteden çıktıklarını dile getiriyorlar.

Hızlı yüklenme ve gelişmiş arama sıralaması tüketici etkileşimine büyük bir şekilde katkı verecektir. Mobil kullanıcı deneyimini geliştirmek için yazı veya numara eklenmesi gereken yerlerde tuş takımı pop-up’ının hemen çıkması ya da açık adres yerine posta kodu istemek gibi ufak değişimlerin de katkısı olacaktır. Mobil yazılıma önem vererek, web sitenizin farklı mobil cihazlar ve mobil tarayıcılarda nasıl göründüğünü mutlaka inceleyin.