BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
K Kuşağı ve Pazarlama
K Kuşağı ve Pazarlama

Hepimizin bildiği X,Y ve Z kuşaklarından sonra, günümüzde hayatımıza dahil olan yeni bir jenerasyon bulunuyor. Hangi jenerasyon peki bu? Diyorsanız eğer sizleri tanıştırmış olalım: K Kuşağı.

K Kuşağı kelimesi, 1995-2002 seneleri arasında doğan kişileri incelemek için kullanılıyor. Her jenerasyon gibi, bu jenerasyonun da kendilerine has bir düşünce yapısı oluşuyor. Ayrıca K Kuşağı kavramı ‘’Hunger Games’’ film serisinin ana karakteri olan Katniss Everdeen’den geliyor.

K Kuşağı kavramını ilk kullanan bilim insanı Prof. Hertz’in, geçtiğimiz yıl İngiltere ve Amerika’da 14-22 yaş aralığındaki kadınlar arasında araştırma yaptı.

Araştırma sonuçlarına göre; ‘’K Kuşağı, Y Kuşağı’nın aksine teknolojik gelişmelerin insan hayatını nasıl farklılaştırdığını incelemiyor; teknolojik olarak zaten çokça ilerlemiş bir dünyaya gözlerini açan bu insanlar, bu ileri teknolojiyi nasıl daha iyi kullanabileceklerinin farkında olarak büyüyorlar.’’ sonucunu ortaya koymuştur.

Daha açık olmak gerekirse, hayranlık veya şaşkın kalma durumunu çoktan aşmış, bunun yerine teknolojiyi yaşamlarının bir parçası olarak benimsemiş durumdalar.

 

K Kuşağı ve Pazarlama İlişkisi

K Kuşağının, 150 milyar Euro değerindeki satın alma gücünü etkilemesinden bahsediliyor. 

Neler yaparak veya yapmayarak bu jenerasyonu etkileyebilirsiniz?

Markalar, bu yeni kuşağın bazen özgüven eksikliği ile bazen de kişisel fobiler ile mücadele ettiğinin farkında olmalılar. Bu nedenle, genç kitlenin özgüvenini artıracak ve streslerine son verecek pazarlama faaliyetleri, K Kuşağı tarafından ciddi ve güvenilir görülüyor.

Bu jenerasyonun zekasını asla hafife almamalısınız. Alışılmış reklam stratejilerinin değiştirilmesi gerekiyor. Özellikle Sosyal Medya mecraları önemli etkiye sahip. Ayrıca teknoloji ile büyüyen bu nesil; web yazılım, web tasarım, mobil uygulama gibi alanlarda da kendilerini geliştirmekte hiç zorlanmıyorlar.

Dikkat çekici sloganlar, samimiyeti eksik reklam kampanyalarına göre daha etkili oluyor. Dobra, net ve sonuç odaklı reklam içerikleri, K Kuşağı tarafından çok daha fazla ilgiliyle karşılanıyor.

K Kuşağı insanları, sadece kar odaklı markalar yerine dünyayı yaşanabilir kılmak isteyen markaları daha çekici buluyor. Kadın-erkek eşitsizliği gibi konularda bilinçli olduğunuzu gösterirseniz eğer, K Kuşağını en güzel şekilde etkilemiş olursunuz.