BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Instagram’da Reklam Verirken Yapılması Gerekenler
Instagram’da Reklam Verirken Yapılması Gerekenler

Türkiye’de Facebook ve Twitter’dan sonra en sık kullanılan Sosyal Medya platformu olan Instagram’da, reklam vermek son zamanlarda trend pazarlama faaliyetlerinden biri haline geldi.

Peki Instagram’da reklam nasıl veriliyor?  

Ya Facebook’un reklam aracı Power Editor üzerinden ya da Instagram reklamları API’sinden reklam içerikleri yaratabiliyor. Reklam verenlerin Instagram hesabı olmasının zorunluluğu bulunmuyor.

Reklamlar Instagram’da kullanıcıların ana sayfalarında, takip ettikleri kullanıcılar tarafından paylaşılan görsellerle birlikte gösteriliyor ve yaratılırken seçilen opsiyona göre kare veya yatay boyutta görülebiliyor.

Instagram’ın kendine özgü reklam özellikleri bulunuyor. Peki bunlar neler?

Instagram artık reklamverenlere 15 saniye yerine 30 saniye uzunluğunda reklam videoları paylaşma fırsatı veriyor. Reklam görselleri ve videolarının kare formatta olma kuralı ortadan kalkıyor. Facebook ve Instagram’da yapılan çapraz içeriklerin ve kampanyaların performansı için reklamverenlere optimizasyon uygulamaları sunuyor.

Instagram algoritması, reklam gönderilerini diğer gönderilerden sağ üst kısımda bulunan “Sponsorlu” ikonu ile ayırıyor. Ayrıca Instagram’da fotoğraf, video ve birkaç görselin kaydırılarak görüntülenmesine olanak sağlayan Carousel Formatı olmak üzere 3 farklı biçimde reklam verilebiliyor.

Kare boyuttaki bir Instagram reklamı için en boy oranı 1:1, yatay boyutta bir reklam için ise görselin veya videonun en boy oranı 1,9:1 olmalı.

Bu kurallara ve önerilere dikkat ederseniz eğer, markanız için etkili ve en faydalı sonuçları ortaya çıkarmış olursunuz.