BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Influencer Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?
Influencer Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?

Influencer Marketing; Facebook, Twitter, Youtube, Periscope, Instagram ve Bloglar gibi sosyal medya mecralarındaki fenomen kişilerin, bir marka ya da ürün hakkında tecrübelerini takipçileri ile paylaşmasına dayanan pazarlama faaliyetidir.

2016 yılında en trend pazarlama faaliyetlerinden biri haline gelen Influencer Marketing ile genel kitle yerine; markanıza en uygun kitleye sahip öncü kişileri belirleyip, potansiyel müşterilerinize en etkili şekilde ulaşabilirsiniz.

Dijital dönemin tüketicileri, satın alma yapmadan önce bloglar başta olmak üzere birçok sosyal medya mecrasından diğer insanların fikir ve tecrübelerine bakıyor. Bu durum sonucunda markalar da tüketicileri etkilemek için bu yönteme başvuruyor.

 

Influencer Marketing’in en önemli avantajı ve özgünlüğü nedir diye sorarsanız eğer; kullandığımız her sosyal medya mecrasında çok sık reklamlarla karşılıyoruz. Tüketici bu durumundan pek hoşnut olmuyor. Influencer Marketing sayesinde doğal bir reklam havası vererek tüketiciyi kolayca etkiliyorsunuz. Bu pazarlama yönteminin günümüzde popüler olmasının en önemli nedeni olarak bu gösteriliyor.

 

Peki Influencer Marketing’i faydalı ve başarılı şekilde yapmak için neler yapmalısınız?

İyi bir araştırma yapın. Doğru kanallarda, doğru kişilerle çalışın. Yeni düşüncelere açık olun. Özgün içeriklerle markanızı büyütün.

Influencer Marketing, pazarlama sektöründe nokta atışı kitlenize en etkin biçimde ulaşmayı sağlıyor. Pazarlamada başarıyı yakalamak önemli emek ve zaman gerektiriyor. Doğru hamlelerle başarıyı yakalamak en doğru ve en güzel yöntemdir.

Günümüz dünyasında trend olan bu yöntem ile; tüketicilerle işbirliği yaparak, potansiyel müşterilerinizle bağlantıya geçebiliyor olacaksınız ve devamlılık kazanacaksınız.