BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
İçerik Pazarlamasında Bloglar Neden Baş Tacıdır?
İçerik Pazarlamasında Bloglar Neden Baş Tacıdır?

Markanızın bir Blog sitesi var mı?

Blog’unuzu dijital pazarlama faaliyeti açısından kullanıyor musunuz?

Bu içeriğimizde, blog’unuzu ‘’neden ve nasıl’’ içerik pazarlama stratejiniz haline getirebilirsiniz? Sorusunu yanıtlayacağız.

İçerik pazarlamanın merkezi neden Blog’tur?

İster ufak bir markaya sahip olun isterseniz global bir markaya. Blog’lar içerik pazarlaması stratejinizin merkezinde olmalı çünkü blog’lar sosyal medyayı, arama motoru optimizasyonunu ve satışınızı güçlü kılar.

 

Blog’u içerik merkezi olarak kullanmanın ilk 5 nedenini açıklayalım;

1-) Blog’lar sahip olduğunuz medyadır; Blog metniniz size aittir. Bu sayede, üçüncü parti mecraların gerçekleştirdiği güncellemelerden etkilenmezsiniz. Ayrıca bloğunuz, mesajınızı 7/24 ileten ve her daim online olan bir kriz yönetimi kanalı sağlar.

2-) Blog’lar sosyal medya mecrasıdır; Sosyal paylaşım, yorumlar aracılığı ile blog’lar hedef kitlenizi oluşturmak için bir temel sağlıyor.

3-) Blog’lar arama motoru optimizasyonunu destekler; Her içerikte belirli anahtar kelimelere odaklanarak, dahili ve harici metinlere link oluşturarak bunu güçlendirebilirsiniz.

4-) Blog’lar satışınızı arttırır; Satışı desteklemek için ürünlerinizin nasıl kullanılacağı hakkında bir blog içeriği yazabilir, potansiyel ve mevcut müşterilerinize ürün hakkında gereksinim duydukları bilgiyi sağlayabilirsiniz. Sonrasında ise, satış sürecini desteklemek adına belirli ürün sayfalarına link verebilirsiniz.

5-) Blog’lar uygun bir içerik yönetim sistemini kapsar; Blog’lar kullanımı basit ve az masraflı içerik sistemleridir.

 

Blog’unuzu İçerik Pazarlama Merkezi Haline Getirmeniz İçin 7 Önerimiz;

 

1-) İçerik Pazarlamanızı Desteklemek Adına Kuvvetli Blog Temeli Kurun.

Blog’unuzu kuvvetli bir içerik pazarlama merkezi haline getirmek istiyorsanız, blog’unuzu kuvvetli bir temel üzerine kurduğunuzdan emin olmalısınız.

Blog’unuzu kurarken, size ait bir URL kullandığınızdan emin olun. Bunun için en iyi opsiyon sizin tarafınızdan yönetilen bir WordPress blog’u kullanmak. Blog’unuz kurumsal web sitenize entegre olmalı.

 

2-) Hedef Kitlenizi Tanıyın/Öğrenin.

Blog’unuza başlamadan önce, kimler için yazdığınızı ve onların nelere ilgi duyduklarını biliyor olmalısınız. Kitlenizi tanımanın bir yolu da; pazarlama karakteridir.

Ulaşmak istediğiniz kişileri tanımak ve onları özel hissettirmek adına pazarlama karakterlerinden oluşan bir ekip oluşturun. Kitlenizin, tüketim alışkanlıklarını ve sosyal medya eğilimlerini optimize edin.

 

3-) Öncelikli İçerik Tekliflerinizi Oluşturun.

Promosyon takviminizde seçmiş olduğunuz eventlere göre, öncelikli olarak hangi büyük içerik teklifleri oluşturacağınıza karar verin. Etkinliklerinizi, içeriklerinizin ana parçalarını ve düzenli içerik tekliflerini tek bir takvimin içine entegre edebilir ve bu sayede oluşum sürecini yönetebilirsiniz.

 

4-) Etkileşimi Çoğaltmak İçin İçeriği Optimize Edin.

Yazılıp hazırladığında içeriğiniz sona ermiş sayılmaz. Blog yazınızın okuyucular için çekiciliğini arttırmalısınız. Peki, Nasıl?

Her Blog gönderinizi, tüm içeriklerinize 360 derece markanızı entegre edin. İçeriğinizi sarama için optimize edin. Her blog gönderisinde tek bir anahtar kelimeye odaklanın.  Okuyucularınızın içeriğinizi anında okumaları için onları ikna etmeye çalışın. Minik anektodlar paylaşarak, içeriğinize ilgiyi artırın. Göz gezdiren okuyucularınızı yakalamak adına ise; kalın metinler ve kaliteli fotoğraflar kullanın.

 

5-) İçerik Promosyonunuzu Planlayın.

Yalnızca içerik paylaşmak, geniş bir kitleye ulaşmak için yeterli olmaz. İçeriğinizin, daha geniş bir hedef kitlesine ulaşması için içeriğinizin promote edilmeye gereksinimi var.

İçeriğinizi nasıl promote edebilirsiniz?

Otomatik Blog içerik gönderimi yapın. Düşünmek zorunda kalmadan, okuyucularınızın içeriklerinizi e-mail olarak alacağı şekilde blogunuzu oluşturabilirsiniz.

Dağıtım için Sosyal Medyanızı kuvvetlendirin. İçeriğinizi, sosyal medya mecralarında ilgili kişilerle paylaşabilirsiniz. Bunu otomatik hale getirebilirsiniz ancak en çok etki için elle paylaşım tercih edilir. Bu aktiviteyi de içerik pazarlama planınıza ekleyebilirsiniz.

Sahip olduğunuz medyayı web sitenizi ve e-mail listenizi kullanarak kuvvetlendirebilirsiniz.

 

6-) Kaynaklara bloğunda yer ayır

Blog’unuzu içerik pazarlama planınızın merkezi haline getirmek için, beşeri ve maddi kaynaklara gereksinimiz olacak. Kaliteli ve etkileyici içerik yalnızca çalışanların zamanı olduğunda olmaz. Bu kaynaklar her zaman olmalıdır.

Bilgi geliştirmek için içerik yaratım odaklı kaynaklara bakmalısınız. Tasarım, fotoğraf ve biçimlendirme yapmak için kreatif kaynaklara; içeriğin her zaman uygun fikirler ilettiğini sağlamak ve dil bilgisinin her daim doğru olması için düzenleme yapmaları için editoryal kaynaklara; içeriğinizin dağıtımı için pazarlama kaynağına, yükleme yapmak ve diğer teknik konular için teknoloji kaynaklarına bakmalısınız.

 

7-) İçerik Pazarlama Sonuçlarınızı Değerlendirin / Takip Edin.

Herhangi bir iş girişiminde olduğu gibi sonuçlarını ölçümlemelisiniz. Verimli bir şekilde kullanıldığında bir blog, sadece sosyal medyanızı, arama motoru optimizasyonunuzu ve satış sürecinizi desteklemekle kalmaz içerik pazarlamanızın geri kalan tüm kısımları için bir merkez haline gelmiş olur.