BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
İçerik paylaşımı en doğru şekilde ne zaman yapılmalıdır?
İçerik paylaşımı en doğru şekilde ne zaman yapılmalıdır?

Markalar imajını yükseltmek ve bilinirliğini artırmak için Sosyal Medya mecralarında paylaşım gerçekleştiriyor. Paylaşımın yapıldığı zaman aralığı; kullandığınız görsel ve metninizin ilgi çekiciliği kadar önemli bir etkiye sahip oluyor.

Nasıl bir sitenin web tasarımı vazgeçilmez ise, sosyal medyada da zamanlama vazgeçilmez bir unsurdur.

İçerik yaratırken dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlar; markanın imajına uyumluluk, hedef kitleye doğru yönelim ve sadelik. Fakat doğru zaman aralıklarında paylaşmadığınız bir içerik, bu unsurların hepsini doğru gerçekleştirseniz bile hedeflediğiniz erişimi alamamanızı sağlıyor.

İçeriğinize en uygun zaman aralığını, hedef kitleniz ve paylaşım yapılan mecra belirler.

İçeriği paylaşmayı planladığınız sosyal medya mecralarına hakim olmanız gerekiyor.

Hangi platform, hangi zaman aralığında en iyi erişim ve etkileşimi sizlere sağlar?

Facebook:

Yapılan araştırmalara göre;

• Cumartesi ve Pazar 12.00-13.00
• Perşembe ve Cuma 13.00-16.00
• Çarşamba 15.00

Facebook paylaşımlarının en çok erişim aldığı zaman dilimleridir.

Twitter:

Yapılan incelemelere göre;

• Çarşamba öğlen, 17.00-18.00
• Pazartesi ve Cuma 12.00-15.00 ve 17.00

Bu zaman aralıklarında atılan tweetler erişimizini artırıyor.

Instagram:

Instagram’da içerik paylaşmak için kötü ve yanlış bir zaman bulunmuyor. Instagram’ın sadece görsellere dayalı olması, kullanıcılar için Instagram’ı 1. sıraya yerleştiriyor. Yine de yapılan incelemeler;

• Pazatesi ve Perşembe 15:00-16:00 dışında bütün saatler
• 21:00-08 arası video paylaşımları                                                                             • Çarşamba 14:00, 17:00 ve 19:00

Yazımızın ilk başında da örnek verdiğimiz gibi, web sitenin bel kemiği web tasarım ise; sosyal medya içeriklerinin de bel kemiği zamanlama dilimidir. Belirttiğimiz zaman aralıklarında paylaşımlarınızı gerçekleştirirseniz eğer, sosyal medyadan en iyi şekilde faydalanmış olursunuz ve markanız büyümeye en iyi şekilde devam eder.