BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Günümüzde Sosyal Medya
Günümüzde Sosyal Medya

Günümüzde Sosyal Medya

Sosyal medyanın zamansızlığı, sonsuzluğu ve hızlı etkileşim sağlaması geleneksel medyayı arkada bıraktı. Globalleşen dünyada gelişen teknoloji ile birlikte dijital çağa geçilmesini sağladı. Geleneksel medyadan en büyük farkı doğru hedef kitleye hızlı ulaşılabilir olması oldu. Artık markalar, ürünler hatta kişiler bile online itibar yönetimlerine çok önem veriyorlar. Bir markanın/ürünün ne kadar fazla takipçisi varsa o marka o kadar popüler olur, marka değeri artar, kurumsal itibarı artar ve en önemlisi de kullanıcı tarafından güvenirliliği artar.

Web 2.0’ın hayatımıza girmesiyle beraber gelişen ve değişen internet ile birlikte kurumların markalarını öne çıkarmak için kullandıkları bir alan haline gelen sosyal medya şimdi ise her yaştan ve sektörden insanın en çok kullandığı alan haline geldi. Gazete ve dergiler artık sosyal medya paylaşımları üzerinden okunuyor ve kullanıcılar anlık olaylardan haberdar olabiliyorlar. Eşzamanlılık ve çift yönlü iletişim kullanıcıların hayatlarını çok daha fazla kolaylaştırdı.

Örneğin, sivil toplum kuruluşları yapacakları eylemleri, gösterileri ve kampanyaları sosyal medya üzerinden planlayıp, duyuruyorlar. Eylemlere katılacak kişileri Facebook üzerinden etkinlik kurup haberdar ediyorlar ve o şekilde çağırıyorlar. Böylece etkinliğe gidiyorum seçeneğini işaretleyen kullanıcıları sayarak etkinliğe gelecek kişi sayısını önceden görmüş oluyorlar.

Sosyal medyada kısıtlama yoktur, herkes kendi platformunda özgürdür bu yüzden herkesin söz hakkı vardır. Öznel olmasıyla birlikte, araştırmaya, yenilenmeye, bilgi vermeye açık bir yapısının olması da her gün daha fazla kullanıcı kazanmasının en büyük sebeplerindendir ve sosyal medya hayatımıza girdiğinden beri geleneksel medyadan fazlasıyla uzaklaşıldı.