BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Gmail Reklamlarından Nasıl Fayda Sağlanır?
Gmail Reklamlarından Nasıl Fayda Sağlanır?

Gmail reklamları, dijital pazarlama dünyasında push yöntemiyle pazarlama yapan birkaç mecradan birisi. Bu sebeple alınan sonuçlar da standardın dışında olarak; sosyal medya platformlarına kıyasla farklı olabiliyor.

Gmail Reklamları Nedir?

Bu aplikasyon sayesinde, artık markanızla ilgili kampanya haberlerini ve inovasyonları belirlenen potansiyel müşterilerin Gmail gelen kutularına direkt şekilde gönderebilme fırsatınız bulunuyor. Bu sayede gelen kutusunu açan bir kullanıcı, ilk iki sıra içinde kendi mail kutusuna yönlendirilmiş Gmail reklamlarıyla karşılaşmış oluyor.

Marka adının hemen yanında minik bir ‘Ad’ (Reklam) uyarısı bulunuyor ve 25 karakterden oluşan bir konu başlığı da eklenerek, kullanıcıların gelen kutusunun en başında gördükleri isim sizin markanız oluyor. Bu tanıtım potansiyel müşterilerin dikkatini çekmeyi başarırsa, müşteri e-mail’i açmasıyla birlikte başka şekillerde tasarlanmış üst düzey bir reklam düzeneği ile karşılaşıyor.

Farklı hedeflere yönelik olarak özgün olarak tasarlanmış bu düzenek, pazarlamacılara yaratıcılıklarını sergileme fırsatı vererek; dikkat çekici reklamlar oluşturmalarına yardımcı oluyor.

Gmail Reklamı Nasıl Oluşturulur?

Bir Gmail reklamı oluşturabilmeniz için öncelikle display kampanyanıza ‘mail.google.com’ eklentisini yerleştirmeniz gerekiyor. Bu işlemden sonra kitle hedeflemesi yapabilmek için birden çok opsiyon bulunuyor. Google Display Network’e alışık iseniz bu opsiyonlardan yakınlık ayrımları, başlık ayrımları, ilgi alanları gibi birçok şansınız mevcut. Ayrıca keyword hedeflemesi yapmanız da mümkün oluyor.

Gmail reklamlarıyla ilgili en önemli bilgi display reklam kategorisi içinde olduklarıdır. Kullanıcı tünelinin en üstünde yer aldıkları için push yoluyla gerçekleştirilen pazarlamaya giriyorlar. Açıklamak gerekirse müşterilerin özel alanlarına dahil olarak bir başka deyişle müşterileri kendileriyle iletişime geçmeye zorluyorlar. Sosyal medyada paylaşılan içerikler ise pull yöntemi pazarlamasına giriyor.

Gmail reklamlarının etkisini kat kat artırmak isterseniz eğer, kitle hedeflemesi dışında Müşteri Eşleştirmesi yapmak olmalıdır. Rakip firmalar ile rekabeti artırmak bağlantı adresi seçimi eşi benzeri bulunmaz bir yol.