BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Etkili Eylem Çağrısı Nedir? Nasıl Oluşturulur?
Etkili Eylem Çağrısı Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlamanın en önemli adımlarından biri de Etkili Eylem Çağrısıdır. Web siteleri, Sosyal Medya mecraları veya bloglar gibi farklı farklı online pazarlama kanallarını iletişim hedeflerine ulaşmak için kullanan markalar, eylem çağrısına (Call to Action) çok da yabancı sayılmazlar.

Fazlaca gördüğümüz “Üye Olmak İçin Tıklayın”, “Şimdi Satın Al”, “Kılavuzu İndir”, ‘’Bize Ulaşın’’ gibi eylem çağrıları dijital pazarlama stratejisi için çok çok kritik bir öneme sahiptir.

Markalar, eylem çağrısı oluştururken yanlışlık yapabiliyorlar. Bu yanlışlıkların en sıkça görüleni ise aşırı şekilde yapılan eylem çağrılarıdır. Kullanıcıyı yormamanız gerekiyor. Bu duruma karşın stratejik bir şekilde tasarlanmış eylem çağrıları ilgi çekiyor, dönüşümü iyi oluyor ve kullanıcıların en doğru bilgiye erişmesini sağlamış oluyorsunuz.

Peki markanız adına, profesyonel eylem çağrısı oluşturmak için yapmanız gerekenler nelerdir?

İçeriklerin Üzerinde Durun;

Eylem çağrısı içeriği, bir web site üzerinde en çok bakılan olgulardan biridir. İlgi çekici bir eylem çağrısı metni yaratmak için enerjinizi ve zamanınızı iyi kullanarak gerçekleştirin. Emin olun karşılığını almış olacaksınız. Ayrıca eylem çağrısı metni oluşturulurken, site tasarımını ve metinlerini de dikkatle incelemeniz gerekiyor. Bunları da en profesyonel hale sokmanız sizin yararınıza olacaktır.

Hedef Kitlenizi Araştırın ve Tanıyın;

A/B testleri yardımı ile ziyaretçilerin bir portalda hangi kısma tıkladığı veya hangi metnin daha çok erişim aldığı gibi sonuçlara ulaşmak çok kolay. Lakin bu bilgiler ziyaretçilerin ihtiyaç ve duygu durumları hakkında bize bilgi veremiyor.  Bu konuda gerçek veriler elde etmenin gerçek ve tek yolu ise ziyaretçilerle birebir konuşmaktır. Onlarla konuşarak, stratejinize yön verin.

Hedef kitleyi daha iyi bir şekilde tanımak için onlarla yüz yüze konuşun, muhabbet edin ama mülakat yapmayın. Ürününüzü kullanan bireyleri gözlemleyin. Tüketicilerin ilgi ve beklentilerini tatmin edecek metin ve eylem çağrısı ile hedef kitleyi yakalayabilir ve onlarla kalıcı etkileşimler kurabilirsiniz.