BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Dijital Medya Ajanslarının En Sık Kullandığı Dijital Pazarlama Araçları
Dijital Medya Ajanslarının En Sık Kullandığı Dijital Pazarlama Araçları

Sektörün öncü şirketleri tarafından bu yıl içinde gerçekleştirilen araştırmaya göre, ABD merkezli dijital pazarlama ve dijital medya ajanslarının en sık kullandığı dijital araçlar belirlendi.

 

Ajanslardan 200’ün üstünde yöneticinin katıldığı anket ile en fazla kullanılan sosyal medya takip ve yönetim araçları, SEO/ SEM araçları, CRM platformları, e-mail pazarlama programları ve diğer yazılımlar tüm yazılımlar rapor haline geldi. Ankette ajansların %34’nün 25’in altında, %25’inin 26-50 arasında ve kalanının da 51’den çok çalışanı bulunuyor.

 

Sosyal Medya Takip ve Yönetim Araçları

Anket sonuçlarına göre sosyal medya takip ve yönetim araçlarından en popüler olan araç; %70 oranla Hootsuite olduğu görülüyor. Hootsuite’i %29 kullanım oranı ile Sprout Social ve %27 ile Klout takip ediyor.

 

SEO - SEM Araçları

SEO ve SEM denildiği vakit aklımıza ilk gelen arama motoru Google’dır. Açık ara çok kullanılan SEO- SEM aracının Adwords olduğu görülüyor. İkinci olarak yine Google’nın başka bir uygulaması olan Google Trends %43 oranla takip ederken, SEMRush ise %26 ile 3.  sırada kendisine yer buluyor.

 

CRM Platformları / İletişim Yönetimi Araçları

Anket raporuna göre, Salesforce ABD’li ajansların %66 oranla en fazla kullandığı CRM / İletişim Yönetimi mecraso. İkinci sırada ise %32 oranla HubSpot CRM yer alıyor. Üçüncülüğü %30 gibi hatırı sayılı bir oranla Excel takip ediyor.

 

E-mail Pazarlama Programları

Mailchimp en fazla kullanılan e-mail pazarlama programı olarak %62 oranla birinciliği kimselere kaptırmıyor. Dijital Medya Ajanslarının %39’u Conctant Contact ve %21’i Campaign Monitor programlarını kullanıyor.

 

İçerik Geliştirme Araçları

Araştırmaya katılan şirketlerin %88’i freelance içerik üreticileri ile çalışırken; %31’i Writer Access, %25’i ise Video Creation Marketplace kullanıyor.

 

Proje Yönetimi Araçları

Proje yönetimi alanında en fazla tercih edilen aracın ülkemizdeki ajanslar tarafından da oldukça çok kullanılan Basecamp olduğu görülüyor. %66 oranında kullanılan Basecamp’i %35 ile Workamajig ve %19 ile de Trello takip ediyor.

 

Pazarlama Otomasyonu Programları

Araştırmada yer alan ABD’li ajanslar pazarlama otomasyonu alanında ise %63’lük bir oranla en fazla HubSpot’u kullanıyor. Onu %27 ile SharpSpring ve %20 ile Act-On takip ediyor.

 

Online Toplantı ve Konferans Yazılımları

Dijital Medya Ajansları online toplantılar ve konferanslar için en fazla GoToMeeting ve Skype’ı kullanıyor. Ayrıca belirtmek gerekirse, Google Hangouts da en çok kullanılan yazılım olarak göze çarpıyor.

 

Dijital pazarlama alanında faaliyet gösteren dijital medya ajanslarının gereksinimleri doğrultusunda kullandığı bu araçların haricinde; bazı ajanslar kendi yazılımlarını geliştirerek de çalışmalarını yürütebiliyor.