BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Markanız İçin En Faydalı Sosyal Medya Mecrası Hangisi?
Markanız İçin En Faydalı Sosyal Medya Mecrası Hangisi?

Günümüz dünyasında eğer adını duyurmak istediğiniz bir markanız varsa, bunu sosyal medya mecralarında aktif bir şekilde yer almadan gerçekleştirmeniz neredeyse imkansız görünüyor. Aktif potansiyel müşterilerin ortalama %90’ı bir veya birden çok sosyal mecrada aktif olduğunu görüyoruz. Bu sebeple tüketicilere ulaşmak için sosyal medyada sürekliliği ve yaratıcılığı paylaşımlarınıza yansıtmanız çok çok mühim ve etkili bir yol olur.

Markanızın tüketiciler üzerinde yaratmak istediği imaj açısına göre, aktif kullanacağınız sosyal mecralarını doğru seçiyor olmalısınız. Bu süreçte sormanız gereken şey, hedef kitlenizin nerede yer aldığı olacağıdır. Her sosyal medya platformunun kendine özgü kullanıcıları ve içerik şekli bulunuyor. Markanızı ne şekilde tanıtmak istediğinize karar veriyor olmalısınız. Marka imajınızı geliştirmesi ön görülen mecraları odak noktanıza almanız doğru olacaktır.

Yapılan bir araştırmaya göre;

Facebook; yaşlanmakta olan genç kullanıcılara,

Twitter; genç ve atılgan kullanıcılara,

Instagram; farklı kökenlerden genç ve Facebook’u en az kullanan bir kitleye,

• LinkedIn’in ise; iş odaklı iletişim kurmayı isteyen kullanıcılara hitap ettiği görülüyor.

Tüm bu bilgilere rağmen halen en fazla tüketici kitlesine ve aktif kullanıcılara sahip olan sosyal medya platformu Facebook’tur. Bu sebepten ötürü tüm markaların Facebook’ta aktif olmaları ve özgün içerik paylaşmaları faydalı olacaktır.

Twitter’da en çok fayda görülen pazarlama metodu, markanız için bir kişilik oluşturmaktır. Twitter kitlesinin en fazla önemsediği konulardan birisi hızlı yanıtlar ve özgürce kurulan bir iletişimdir. Kısacası markanız için Twitter kişiliği yaratmanız gerekiyor.

Markanız estetik odaklı ise üstünde durmanız gereken sosyal medya mecrası Instagram olmalıdır. Instagram, pazarlamada henüz Facebook ve Twitter kadar büyük bir pazar olmasa da en aktif ikinci kullanıcı kitlesine sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Instagram’da paylaştığınız bir içeriğe erişim ihtimali, Facebook’a göre daha fazladır.

LinkedIn ise ön plana çıkarılmış içeriklere en fazla alaka gösteren kullanıcılara sahiptir. Bu sebeple iş odaklı içeriklerinizi paylaşmanız için en doğru mecradır.

Popüler bir tespit ile yazımızı sonlandıralım: ‘’Her mecranın kendi dili ve kendi tarzı bulunmaktadır ve markaların başarıya ulaşmak için bu dili konuşmayı öğrenmeleri gerekmektedir.’’