BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
E-Ticaret
E-Ticaret

Sürekli bir doğal dönüşüm içerisinde olan dünyada iletişim ortamları da bu dönüşümden etkilenmektedir. Ticaretin gelişim sürecine bakıldığında bu dönüşüm rahatlıkla görülmektedir. İnsan iletişimden başlayarak, günümüzün en karmaşık iletişim mekanizmaları ve ortamlarına kadar bir değişim yaşanmıştır.  Bu değişim/dönüşüm yıllar içinde yenilense de temel iletişim ihtiyacı hiç değişmemiş, sadece ortam değişmiştir.

Ticaret, eğitim, kamu hizmetleri, bilişim gibi hizmet olguları e-ticaret, e-eğitim, e-devlet gibi isimleri alarak bir dönüşüm içine girmiş ve elektronikleşmiştir. Burada ki e harfinin bu dönüşümü gerçekleştirdiği bilinse de aslında “e” sıfatı “yeni” demektir.  Yeni kelimesi de aslında “ortam” niteliğindedir. Dönüşüme girmiş olan aslında ticaret değil, ticaret ortamının ta kendisidir.

İyi bir E-ticarette ürünün ve hizmetlerin üretimi, tanıtımı, satışı, ödemesi hatta sigortası bile bilgisayar ağları üzerinden yapılmaktadır. E-ticaret işlemlerinin hepsi elektronik ortamda gerçekleştirilir. Reklam, pazar araştırması, sipariş verme ve ödeme, teslimat olmak üzere üç aşamadan oluşmalıdır. E-ticaret, dünyada ticaretin serbestleştirilmesi ile birlikte 2000’li yıllardan sonra başlayan bilgi iletişimi ve bilişim sistemlerini kolaylaştıran teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıkmıştır. Geleneksel pazarlama yöntemlerine, interneti de dahil eden markalar, sadece belirledikleri hedef kitleye satış yapabilmenin ötesine geçip, yaratıcılığı ve reklamı arttıran küresel e-ticaret bağlantıları kurmayı başarmışlardır.

Geleneksel pazarlamada çoğu şirket geleneksel medya kitle iletişim araçlarını ( televizyon, gazete, radyo vb.. ) kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya çalışırken e-ticarette hedeflenen potansiyel müşteriler siteye kendileri gelmektedir. Elektronik ticaretin bu kadar popüler olmasının diğer sebepleri ise, e- ticaretin hedef kitle ile firmanın doğrudan iletişim kurmayı sağlaması, pazarlamacıların izleyecekleri yolları daha kolay seçmeleri, hızlı ve düşük maliyetli olması, dağıtımda kolaylık ve ucuzluk, küresel Pazar payı, kullanıcıya ya da markaya anında geri dönüş ve 24 saat hizmet ve direkt satış gösterilebilir.

Geleneksel pazarlamada çok uzun yıllar süren markalaşma süresi e-ticaret sayesinde 1-2 yıla düşmüştür.