BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Dijital Medyada Renklerin Dili
Dijital Medyada Renklerin Dili

Sosyal ve dijital medyada renkleri doğru kullanan kazanıyor. Sosyal medyada paylaşılan görselli paylaşımlar daha fazla dikkat çekiyor, görselli dikkat çekici kılan şeyler ise renkler. Dijital pazarlama ve web tasarımında hedef kitlenin ilgisini çekmek için, doğru renkleri kullanmak gerekiyor. Renkler insanların hem hormonlarını hem de duygularını etkiliyor. İnsan gözü renkleri algıladığında beynimizdeki hipotalamus bölgesiyle iletişime geçip, hipofiz bezine sinyal gönderiyor. Bu da tiroit bezini etkileyerek ruh halimizi değiştiriyor. Renkler, insanı neşeli, karamsar veya depresif yapabiliyor.

Yapılan araştırmalara göre, müşteri hangi ürünü alacağına 90 saniyede karar veriyor ve bunun 50 saniyesini renkleri incelemeye ayırıyor.  Yani insanlar ürün seçerken yüzde 90 renklere bakıyor. Aynı sistem web sayfaları içinde geçerlidir. Web sayfalarında kullanılan grafikler, başlıklar, düğmeler, çerçeveler, menüler ve arka plan renkleri çok önemlidir. Dijital Medyada iyi bir yer edinmek için, web tasarımda temel renk psikolojisine dikkat edilmesi gerekli. Peki ya web sayfanız için doğru renkleri nasıl seçeceksiniz?

Bunun için hedef kitlenizi ve markanızın imajını belirlemelisiniz.

Cinsiyete göre renk kullanımı:

Araştırmalara göre; kadınların en sevdiği renk pembe olarak bilinse de aslında gerçek öyle değil. Kadınlar genelde mor, mavi ve yeşili seviyor. Kadınların %35’i en sevdiği rengi mavi olarak tanımlıyor. Maviyi %23 ile mor , %14 ile yeşil takip ediyor. Kadınlar toprak tonları yerine canlı tonları daha fazla seviyor. Erkekler ise, mavi, yeşil, siyah renklerini tercih ediyorlar. Sevmedikleri renkler ise mor, turuncu, kahverengi.

Her iki cinsiyette de en yüksek puanı alan Mavi; güven, huzur, sadakat ve düzeni temsil eder.  Dünyanın en büyük sosyal ağları olan Facebook ve Twitter’da logolarını ve web tasarımlarını yaparken mavi kullanmaları bunun en iyi kanıtı.

Yeşil ile teknoloji dostu olduğunuzu gösterin;

Çevre dostu olarak bilinen yeşil, her alanda doğayı çağrıştırıyor. Yeşil renginin insanda yarattığı yaratıcılık duygusunu da arttırdığı da biliniyor.

Turuncu ile harekete geçirin;

Turuncu insanlara fiziksel aktivite, spor ve rekabeti çağrıştırır. Özgüveni teşvik eder. Yani insanlarda hemen bir şeyler yapmalıyım dürtüsü uyandırıyor. Web sitelerinde turuncu butonlar, çizgiler her zaman kullanıcının dikkatini çeker. Turuncuyu kullanırken dikkat edilmesi gereken bir diğer hususi ise, turuncu genelde ucuz ürün algısı yaratır, siteye içerisinde nereye turuncuyu nereye konumlandıracağınıza dikkat etmeniz gerekli.

Siyah ile kalitenizi belli edin;

Siyah renk uzun yıllardır lüksün, saygınlığın ve asaletin rengi olmuştur. Dijital dünyada ve online pazarlamada siyah rengi sadece lüks ürünlerde kullanmak zorunda değilsiniz, iktidar algısı yaratmak için kullanabilirsiniz. Her zaman koyu renkler satışı arttırmaya yönelik kullanılmaz. Canlı renkler satışı arttırmak ve dikkat çekmek için çoğu zaman daha avantajlıdır. Böyle durumlarda koyu renkleri markanızın ciddiye alınmasını sağlamak için kullanabilirsiniz.

Web tasarım yaparken tasarımınızın özgün olmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü sizin veya çalıştığınız markaların belli bir yeri, imajı ve vizyonu var. Buna göre de belirlediği renk paletleri mevcut. Bu noktada, renk kullanımı konusunda birlikte ilerlemelisiniz, birden fazla sektörde faaliyet gösteren şirketler için bu daha kolay olacaktır.