BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Dijital Dünya ile Çeşitli Sektörlerin İlişkisi
Dijital Dünya ile Çeşitli Sektörlerin İlişkisi

Dijitalleşme yolunda hızla kademe atlayan pazarlama dünyasında, sektör fark etmeksizin tüm markaların dijitale yönelme konusunda baskı yaşadıklarını hepimiz biliyoruz.

Dijital pazarlama, her marka için olmazsa olmaz bir amaç olsa bile dijital pazarlamanın farklı sektörlere göre çeşitlilik gösteren bir kısım kolaylıkları ve zorlukları bulunuyor.

Bu konu hakkında CMO.com bu yıl bir araştırma yaptı. Araştırmada toptan satış, finans, medya/ eğlence, turizm ve teknoloji sektörlerine ağırlık verilmiş.

Hangi sektör, dijital pazarlamaya daha çok önem vermiş? Hadi İnceleyelim;

Toptan Satış

Toptan satışın 2019’a kadar en çok kar eden sektör olarak kalacağı tahmin ediliyor. Alışveriş gereksinimlerini online olarak yapan kitle de bu tahmini destekliyor. Y kuşağı insanlarının %49’unun online alışverişten sürekli faydalandığı belirtiliyor.

Medya - Eğlence

2015’te %19’luk bir gelişim elde eden medya-eğlence sektörü hedef kitle bakımından da en doğru sektör. Vakitlerinin çok büyük bir kısmını online olarak geçiren kullanıcı kitlesine ulaşmak için fazladan bir uğraşa gerek kalmıyor.

Bu sektörde başarıya ulaşmak için en fazla tavsiye edilen yol; Mobil Uygulamalar.

Finansal Hizmetler

2015’te finansal hizmetlere %29’luk bir bütçe ayrıldığı görülüyor. E-para uygulamalarının çoğalmasıyla birlikte bu rakamın 3 yıl sonra %34’e çıkması tahmin ediliyor.

Finansal hizmetler sektöründe en fazlan önem verilen faktör ise; Müşteri Memnuniyeti.

Turizm

Turizm sektörünün %75’lik bütçesi dijitale ayrılıyor. Bütün rezervasyon ve bilet satış işlemlerinin web siteleri üzerinden yapıldığı artık bir gerçek. Ayrıca turizm sektöründe kaliteli-özgün içerik paylaşımı ve online müşteri ilişkileri de önem kazanıyor.

Müşteri memnuniyeti bakımından turizm sektöründe başvurulacak en doğru yöntem ise; Hızlı Hizmet ve Güvenilir Fiyat Tavsiyeleri.

Teknoloji

Dijital verimliliğin öneminin doğal olarak fazlasıyla farkına varmış olan teknoloji odaklı markalar B2B (business-to-business) ve B2C (business-to-customer) olmak üzere ikiye ayrılıyor.

B2B firmalarının dijital ortamlara %51’lik bir bütçe ayırdığı görülüyor.

Teknoloji sektöründe daha çok başarı için ise içerik planlamasına ve içeriklerin ilgi çekici ama markanızı en doğru şekilde yansıtır olmasına dikkat etmelisiniz.