BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
DİJİTAL AJANSLAR NE YAPAR?
DİJİTAL AJANSLAR NE YAPAR?

Dijital reklam ajansları, geniş bir kadroya sahip olup birçok hizmet alt dalını bünyesinde bulundurur. Dijital ajanslar web sitesi tasarımı, markalar için interaktif uygulamalar işlerinin yanı sıra, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal medya pazarlaması, web tabanlı çalışmalar ve mobil uygulama, pazarlama hizmetleri de vermektedir.

Geleneksel reklam ajansları, günümüzün değişen teknoloji ve interneti ile paralel olarak dijital ekini almaya başladılar. Dijital ajanslar, özünde geleneksel bir reklam ajansının gerçekleştirdiği stratejik çalışmaları artık dijital dünyaya uyarlamaya başladılar.

Dijital reklam ajansında ortaya çıkan işlerinde özünde her zaman yaratıcılık vardır. Hedeflenen sonuca ulaşmak için online kanallar kullanılır. Temelde bir reklam ajansının gerçekleştirdiği stratejik çalışmaları, dijital dünya hakimiyeti ve özellikle dağıtım kanallarını da göz önüne alarak planlar, markalara online ve offline pazarlama çalışmalarını entegre olarak yürütmeleri için ciddi avantajlar sağlar.

Dijital reklam çalışmalarında amaç reklamı yapılan ürün ve hizmetlerin internette doğru hedef kitleye ulaşacak şekilde konumlandırılmasıdır. Doğru konumlandırmaya, görünürlüğe ulaşmak için gerektiği yerde geleneksel mecralarda kullanılmaktadır. Dijital dünyada var olmak neredeyse artık bütün markalar için zorunlu hale gelmiştir. Giderek büyüyen ve etkisi artan sosyal medya, geleneksel medyayı geride bırakmıştır. Geleneksel medyaya nazaran sosyal medyada hedef kitleye ulaşmak oldukça hızlı ve kolaydır. İçeriklerin dijital dünyaya taşınması, dijital ajansların yerini daha da sağlamlaştırmıştır.

Klasik ajanslarla dijital ajansların ortak özellikleri de vardır. Örneğin, yaratıcı çalışmalarda kullanacağı ana fikir pazarlama stratejisi üzerine inşa edilmektedir. Bu stratejinin amacı, pazarlamanın yapı taşları olan, ürün satışı, marka bilinirliliği arttırmak ve pekiştirmektir.

Dijital reklam ajansları özellikle dijital dünyanın teknik alanlarında yetkinlik sahibidir. Dijital ajanslar da klasik ajanslarla aynı şekilde ürün ve hizmetleri doğru şekilde hedef kitle ile buluşturabilmeyi amaçlar. Bu amaç dahilinde, geleneksel yöntemlerle ürün ve hizmetlerin ön incelemesi yapılır, ürünün mevcut konumu, pazar payı, bilinirlik oranı, marka değeri gibi nitelikler araştırılır ve hedeflenen konumlandırma gerçekleştirilir.