BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Blog’un Online İtibara Etkisi
Blog’un Online İtibara Etkisi

Kurum kültürü olan veya kurumsallaşma hedefleyen şirketler için itibar yönetimi hayati bir boyuttadır. Bu sebeple itibar yönetimi geniş bir yelpazede ele alınır. Bu yelpazenin en önemli kısımlarından biri günümüzde “dijital” mecralarda uygulanan yönetim modelleridir. İtibar, hayat boyunca devam eder ve sürdürülebilir bir kavramdır. Bu nedenle marka itibarının zedelenmemesi için sürekli olarak insanların markanız hakkında neler konuştuğunu takip etmek zorundasınız. Yazılı ve görsel basını medya takip merkezlerinden takip edebilir, markanızla ilgili haberleri analiz edebilirsiniz. Online içeriklerin takibi konusunda ise dilerseniz bu konuda hizmet veren şirketlerden destek alabilir ya da ücretsiz araçlardan faydalanabilirsiniz. Online itibar kazanmak çok kolay gibi gözükse de aslında şirketler, markalar için en zor olandır. İtibarı kaybetmek ise çok kolaydır.

Blog sayfalarında yazılan makaleler SEO İçin olumlu yönde etkiler sağlar. Blog demek sayfa demektir. Ne kadar çok sayfa var ise o kadar çok arama motorlarında indeksleme yapılacak demektir. Bu yüzden düzenli olarak yayınlanan makaleler sayesinde arama motorları sitenizin aktif kullanıldığını anlayacak ve güncel olan bloğunuzun içeriğini indeksleyerek web sitenizin trafiğini arttıracaktır ve bu sitenize ziyaretçi sağlamak için harika bir yol olacaktır.

Blog sürekli içerik üreten bir kaynak niteliğindedir. İçerik yoğunluğu sayesinde arama motoru optimizasyonuna da büyük fayda sağlar. Sosyal medyada hesaplarında yapacağınız paylaşım ve güncellemelerin büyük bir kısmını blog sitenizin içerikleriyle besleyebilirsiniz. Blog yazılarına marka kuruluş hikayesi ve ürün oluşum aşamaları da eklendiğin de markanızın tanıtımına katkı sağlayacaktır. Aynı zamanda yazar ve okuyucu ile arada bir bağ oluşturacaktır. Blog daha fazla müşteri çekmenizi ve daha fazla tanıtım yapmanızı sağlar. Yazılarınızın üzerinden yıllar geçse de hala yazdığınız konular için ulaşılabilirlik sağlayabilirsiniz.

Sosyal medyada marka takibi günümüzde sıradan bir olgu halinde gözükse de aslında öyle değildir. Kullanıcıların markaları online olarak takip etmesi, marka hakkındaki gelişmeleri öğrenebilmek, istedikleri anda sosyal medyanın en büyük özelliklerinden biri olan marka ile etkileşim kurmak ve en önemlisi de markanın gelişen çağa ayak uydurup, uyduramadığını görmek istemesidir.

Blog sitesinin online ve offline itibarınıza etkisi büyüktür. Blogda, Hedef kitle odaklı içerikler, Marka odaklı içerik, Online itibar odaklı içerik üretimi yapılmalıdır. Bir markanın klasik bir blogger edasıyla içerik üretip blog güncellemesi o markanın hedef kitlesi gibi davranması demektir. Tabi ki bunun da internet âleminde iyi bir karşılığı vardır. Siz dijital medyaya ayak uydurursanız, sizi içine alır ve blogunuz tahmin etmeyeceğiz şekilde pazarlama stratejinizin merkezine yerleşebilir.