BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
2D-3D Animasyon
2D-3D Animasyon

Animasyon, hareket ve görüntü yaratmak için ve bir anlatım biçimi olarak teknik açıdan ele alındığında canlandırma sanatının aslında anlatım aracı olarak kullanıldığını söyleyebiliriz. Ancak günümüz teknolojisinde yoğun olarak kullanılan animasyonları belli başlı teknikler altında toplayabiliriz.

2D animasyon, 1800’li yılların sonunda hayatımıza girmiş olup, bugün hala kullanılan geleneksel animasyon yöntemidir. 2D animasyon bir saniyeye 24 kare sığması mantığındadır, birbirinden biraz daha farklı ve peşi sıra devam eden poz çizimlerinden oluşmaktadır. Günümüzde kullanılan grafik animasyon uygulamalarının bazıları 2D Animasyona örnek olarak gösterilebilir. 2D animasyon ayrıca geleneksel animasyon hareketin kâğıt üzerine kare kare çizilerek şeffaf asetatlara aktarılmasından dolayı “cel” animasyon olarak bilinir. 

3D Animasyon, karakter ve objelerin görüntü karelerinin farklı metot ve teknikleriyle bilgisayar ortamında 3D Modelleme programları ile hareketlendirilmesi işlemdir. En büyük özelliği ise, sanal kamera ile nesnenin her yönünü görüntüleyebilmemizdir. 3D animasyon karakterlerinin etrafında serbestçe hareket edebilir, karakteri tüm açılardan algılayabilirsiniz. 2D animasyonlardan daha gerçekçi, çıktılar alabiliriz. Çizgi film, bilgisayar oyunlarında yoğun bir şekilde kullanıldığı 3D Animasyon teknikleri, aynı zamanda ticari üretim, eğlence ve eğitim alanlarında kullanılır. Reklam sektöründe, askeri operasyonlar için uçuş simulasyonları hazırlamada, mimarlık, gemi yapımı mühendisliğinde, ileri teknoloji ürünlerde prototip hazırlanmasında ve bunun gibi bir çok merak uyandıran alanda 3D animasyonların avantajlarından yararlanılmaktadır

Cut-out Animasyon, karakterlerin ve objelerin parçalarının ayrı ayrı hareket ettiren tekniğe denir. Farklı stillere adapte olabilen bu teknik, geleneksel 2D animasyona göre daha hızlı üretilebilmesi bakımından birçok televizyon dizisinde tercih edilen bir teknik olmuştur.

Stop Motion, Kukla animasyon olarak da adlandırılır. Bu teknikte hareket ettirmek istenen nesne her karede değişikliklerle arka arka sıralı fotoğraflanır.

Rotoskopi, animasyonun gelişim çağlarından beri uygulanır. Bu yöntemle, hareket gerçek aktörlerin üzerine çizim yapılarak, görsel efektler kullanılarak üretilir.

Animasyon bugün gördüğümüz reklam, tanıtım, müzik klipleri, canlandırma filmler, gerçek zamanlı filmlerde ise görsel efekt veya anime karakter olarak, dijital oyun, interaktif medya, mimari ve proje uygulama görselleri vb gibi birçok alanda kullanılır.