BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Adblock (Reklam Engelleme) ile Tüketici İlişkisi
Adblock (Reklam Engelleme) ile Tüketici İlişkisi

Dijital pazarlamanın çok önem kazandığı bu zamanda, internette hiçbir reklama rastlamamak için ‘çerez kaldırma’ yoluna başvuran kullanıcıların sayısı sıkça artıyor. Bu durum markaların mühim bir kısmı olan dijital pazarlamayı nasıl etkiliyor?

Bakıldığında reklam engelleme veya çerez kaldırma, dijital pazarlamacılar için çok iyi bir şey. Çünkü bu durum geriye kalan mecralara daha fazla odaklanılmasını ve ulaşılan müşterilerin fazlaca oranda doğru ve kalıcı müşteriler olmasını sağlıyor.

Yapılan araştırmalara göre, dijital dünyada aktif olan 2,8 milyar kullanıcının yaklaşık %7’si farklı farklı reklam engelleme yollarından faydalanıyor. Bu da internet ile birlikte geçirdikleri vakitte herhangi bir reklamla karşılaşmak istemeyen 200 milyon kullanıcı anlamına geliyor.  

Dijital pazarlamanın şuana kadar karşı karşıya geldiği en büyük 3 zor durumdan bahsedersek eğer;

-İçeriklerin, onları görmek istemeyen kullanıcılara ulaşması ve marka ismini negatif yönde etkilemedi.

 

-Yayınlanması için para ödenen içeriklerin, çeşitli zaman akışı algoritmaları ile hiçbir zaman kullanıcıya görünür bir duruma gelmemesi.

 

-İnsan veya marka görünümü verilerek tüketiciye ulaşmaya çalışan reklam düzenbazlıkları.

 

Reklam engelleme aslında doğru bir plan ile birlikte ele alınırsa hedef kitleniz dışında hiçbir müşteriye zaman ve para kaybınız olmayacak şekilde, sağlam bir eleme algoritması haline gelebilir.

 

Daha öncelerde, bir reklama ayırdığınız bütçenin yaklaşık 5’te 1’i bu reklamı kesinlikle görmek istemeyen, negatif geri dönüş almanızın yüksek ihtimal olacağı tüketiciler için harcanmış oluyordu. Fakat şimdi, hem hedef kitlenizden gelen etkileşimler artmış olacak, hem de geriye kalan tüketicilerin uygun müşteriler olduğundan emin olarak daha başarılı planlar oluşturabileceksiniz.