BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
A/B Testing Dijital Pazarlama Stratejisi
A/B Testing Dijital Pazarlama Stratejisi

Web tasarım yaparken, kullanıcı odaklı çalışan dijital pazarlama uzmanlarının ve yazılım uzmanlarının sıkça başvurduğu bir yol olan A/B Testing, benzer içeriklere yer veren iki web sitesinin bir sonuca varılana kadar karşılaştırılması durumudur.

Deneme zamanı içinde trafik sayısı, satın almaya yönlendirme, sitede harcanan ortalama zaman gibi toplanan bilgilerden ve istatistiklerden sağlanan dönüştürme oranı baz alınarak hangi tasarımın uzun zamanda daha faydalı olacağına karar veriliyor. Her markanın/şirketin, web sitesi oluşturma amacı fazla dönüşüm oranı elde etmek olur. Dönüşüm oranı sayesinde, web sitesi ziyaretçilerinin yüzde kaçının markaya kâr olarak geri dönüş yaptığını hesaplamak mümkün oluyor.

A/B Testing Uygulamanın Avantajları ve Faydaları Nelerdir?

Klasikleşmiş web sitesi tasarımlarında, müşteri farklılığından faydalanılarak, müşterilerin en fazla dikkatini çekebilecek ayrıntılar üzerinde durulur ve tahminler yürütülür. Fakat A/B Testing, size hedef kitleniz hakkında net sonuçlar sunarak müşterilerinizi yalnızca web sitesi için değil, tüm pazarlama stratejileriniz için çok daha iyi tanımanıza faydası olur.

A/B Testing, web sitenizde zaten elde ettiğiniz organik tıklamadan maksimum şekilde faydalanmanıza imkân sağlıyor. Ziyaretçilerinizin sizden ne talepte bulunduğunu ve ziyaretleri hani yolla kâra çevirebileceğinizi matematiksel olarak görmenize yarıyor.

Başarılı bir A/B Testing için her iki seçeneğin de 1000 kullanıcıya ulaşmasını beklemeniz öneriliyor. Bu sayede dönüşüm oranını hesaplarken zorlanma ortadan kalkıyor. Bir web tasarım için sadece A veya B olmak üzere iki adet değil, onlarca farklı seçenek olabileceği için kendinize dönüşüm oranı adına bir hedef belirleyerek, istenilen düzeye ulaşana kadar A/B Testing uygulamaya devam ediyor olmalısınız.

Markalar, dijital pazarlama stratejilerini iş planlarına katmaya başladıklarında online müşteri anketleri tüm mecraların olmazsa olmazı halindeydi. Fakat zaman içerisinde müşteri anketlerinin sonuçlarının güvenilirliği ve kullanım sayısı epey azaldı. 

A/B Testing sayesinde müşteriler, kendileri bile farkında olmadan web sitenizde aktif oldukları her zamanda online bir anketin parçası haline geliyorlar. Müşterilerin, aktif bir veri tabanına katılmalarının farkında olmamaları ise online anketler sayesinde asla ulaşılamayacağı kadar açık, dürüst ve güvenilir sonuçlara ulaşmanızı sağlıyor.