BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Sosyal Medya Reklamları ve Avantajları
Sosyal Medya Reklamları ve Avantajları

İnternet kullanımının artması, sosyal medya ağlarının marka ve müşteriler için bir buluşma, etkileşim platformuna dönüştü. Sosyal medya, hızlı bir şekilde gelişerek ve iletişim biçimini tamamen değiştirerek, geleneksel medyanın geride kalmasına neden oldu.

Bu gelişmeler, markaların pazarlama stratejilerinin değiştirerek, bu yeni alan için bütçe ayrılmasını zorunlu hale getirdi. Markaların sosyal medya için bütçe ayırması, sosyal ağ reklam modellerini geliştirmeye teşvik etti.

Bir markanın hedef kitlesine kısa ve doğru yoldan ulaşabilmesi için uygun reklam modeli ile reklam vermelidir. İnternet sitesi tıklama, uygulama indirme, sepete ekleme, sayfa beğenme sosyal medyada en çok kullanılan reklam modellerdir.

Sosyal medya da verilen reklamların markalara artısı çok fazladır. Marka, sosyal medya reklamları sayesinde yeni çıkarmış olduğu ürünün tanıtımını yapabilir. Bir kampanyayı ya da projeyi doğru hedef kitlelere ulaştırabilir.

Sosyal medya reklamlarının avantajları:

Hızlı Olması: sosyal medyada reklamlar saatlik, günlük, haftalık ve aylık olarak verilebiliyor.  Kampanya başlamadan kısa bir süre içerisinde on binlerce kişiye erişilebilir.

Ölçülebilir Olması: geleneksel medyada reklamların kaç kişiye eriştiğini tespit etmek pek fazla mümkün olmuyordu, fakat sosyal medyada verilen bir reklamın kaç kişiye erişildiğini, kaç kişinin reklamla ilgilendiğini ve kaç kişinin görüntülediği ölçülebiliyor.

Lokasyon Hedefleme: sosyal medya reklamlarının en önemli avantajlarından biri de reklamın verileceği lokasyon yani ülke, şehir, ilçe seçilebiliyor.

Kolay Erişim: Bir markanın milyonlarca kullanıcıya sosyal medya reklamları ile ulaşmaları bir tık kadar kolay.

Demagojik Hedefleme: Reklamın doğru hedef kitleye ulaşabilmesi için, kullanıcıların yaş, cinsiyet, medeni hal vb.. gibi demagojik kriterlere göre hedefleme yapılabilir.

Kontrol Altında Olması: Reklamların başlatılması ve durdurulması manuel olarak yapılabilir. Reklamın içeriğine göre reklamın hedef kitlesi ve içeriği değiştirilebilir.

Düşük Maliyetli Olması: reklamların düşük maliyetli olması küçük bir bütçeyle yüzbinlerce kişiye erişilebiliyor.