BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı
Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı

Son yıllarda gelişen teknoloji ve değişen internet dünyası ile hayatımıza çok güçlü bir giriş yapan dijital platformlar, toplumdaki tüm bireyleri, şirketleri ve markaları etkilediği gibi pazarlama sektörünü de etkilemiştir.

Gelişime ayak uyduran, güncel gelişmelere göre hareket eden şirketler dijital medyada aktif bir şekilde yer almayı başardılar.

Teknolojik gelişmelerden etkilenen sektörler arasında olan reklamcılık klasik reklamcılık anlayışını teknolojiyle birlikte kullanıp, dönüştürerek bizi dijital ajans konsepti ile tanıştırdı. Bu durum reklam piyasasında da büyük değişimler meydana getirdi.

Dijital dünyanın merakla beklediği We Are Social’ın ‘’ Digital in 2016’’ raporu açıklandı. Dijital dünyadaki medya istatistiklerini gözler önüne sererek, günümüze ışık tutuyor geleceğimiz hakkında da bize bilgi veriyor.

Son açılan verilere göre 2015 yılının ilk 6 ayında dijital reklam yatırımları 789,3 milyon TL’ ye ulaşmıştır. Toplam artış yüzde 21,3 oranındadır. Dijital reklam yatırımlarındaki bu artışın ilerleyen yıllarda da devam etmesi beklenmektedir. Gelişen internet alt yapıları, hayatımıza giren yeni sosyal mecralar ve bu mecraların yeni özellikleri, reklam pastasında dijitalin payının artmasına katkıda bulunmaktadır.

We Are Social’ın  “Digital in 2016’’ raporuna göre Türkiye’de internet kullanıcısı sayısı, geçen yılın ocak ayına göre yüzde 10 artmıştır. Mobil kullanıcı ise yüzde 13 artmıştır.

Türkiye, internet kullanımında yüzde 58 ile dünyada 19.sırada.

“We Are Social” ın Rakamlarla Türkiye’nin Sosyal Medya Verileri :

Aktif internet kullanıcısı Sayısı: 46.28 milyon

Aktif Sosyal Medya Kullanıcısı: 42.0 milyon

Aktif Mobil Sosyal Medya Kullanıcısı: 36 milyon

Türkiye’de Günlük Medyada Geçirilen Zaman:

Günlük Pc ya da Tablette İnternette Geçirilen Süre: 4 saat 14 dakika

Günlük Ortalama Cep Telefonunda İnternette Geçirilen Süre: 2 saat 35 dakika

Günlük Ortalama Sosyal Medyada Geçirilen Süre: 2 saat 32 dakika

Günlük Ortalama Televizyon İzleme Süresi: 2 saat 18 dakika

Türkiye’de sosyal medya kullanımı yüzde 53 iken, en aktif kullanılan sosyal mecra yüzde 32 oranla Facebook. Facebook’u sırasıyla yüzde 24 ile Whatsapp, yüzde 20 ile Facebook Messenger, yüzde 17 ile Twitter ve yüzde 16 oranla Instagram takip ediyor.