BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
Logonun Marka için Önemi
Logonun Marka için Önemi

Logo, şirketin kimliğini yansıtan önemli görsel öğedir. Logo tasarımı, şirketlerin/markaların kişiler tarafından akılda kalmasını ve algılanmasını sağlar. Bu bakımdan logo bir şirketin kurumsallığına, vizyonuna uygun tasarlanmalıdır. Ayrıca, şirketin hitap etmek istediği hedef kitleye, marka ve şirketin ilk izlenimini bıraktığı etkili bir tanıtım aracıdır.

Profesyonel düzeyde tasarlanmış logo, insanların aklında etkileyici bir imaj bırakmalıdır. Böylece logoyu herhangi bir yerde gören müşteri, markayı hatırlar.

Bir logo göz yormadan, karmaşık bir tasarım içine girmeden sadece ve anlaşılır biçimde olmalıdır. Fazla karmaşık karakterler ve şekillerden oluşmamalı aksine kolay okunabilir olmalıdır. Çünkü ilk bakışta kolay algılanabilir ve ayırt edici olmalıdır. Şirketinizin hizmet verdiği sektörde renkler, desenler, şekiller ve tipografiler kullanılması size büyük artılar kazandıracaktır.

Şirketlerin imzası olarak tanımlanabilir, çünkü şirketin yaptığı her iş bundan sonda o logo ile anılacaktır. Şirket kimliği üstlendiği için, ne kadar iyi bir logonuz varsa o kadar iyi bir imaj ve görüntünüz var demektir.

Gelişen bilgisayar teknolojisinin getirdiği grafik tasarımı ile artık günümüzde çok daha kaliteli, özgün ve şirketlerin amaçlarına uygun logolar tasarlanmaktadır.

Logo tasarımında dikkat edilmesi gereken ayrıntılar: 

  1. Sadelik

Her şeyden önce logo sade olmalıdır. Karmaşık, kalabalık ve düzensiz logo tasarımları dikkat çekmez, aksine daha çok dikkat dağıtır.

  1. Renk

Fazla renk kullanılan logolar algıyı karıştırdığı için akılda kalmayı zorlaştırır. Az renklerin kullanılması maliyeti düşüreceğinden de avantaj sağlar. Logolarda en fazla 2 ya da 3 renk kullanılmalıdır.

  1. Oranlar

Logo kullanılacağı her alanda farklı ebatlarda kullanılacağından her ebatta iyi görünecek bir orana sahip olmalıdır. Logo ebadıyla değil, oranlarıyla sabitlenmelidir.

  1. Yazı karakterleri (Tipografi)

Logo hazırlarken farklı yazı karakterleri ve stilleri kullanılabilir. Ancak hem yazı dengesi, hem harf stili şirketin ya da markanın hizmet ettiği sektöre uygun değilse kötü etkiler yaratabilir.

  1. Uygulama

Bir logo uygulama alanlarına göre tasarlanmalıdır. Uygulama alanları ve teknikleri düşünülmeden tasarlanan logonun kullanımında çok büyük zorluklar çıkabilir.

  1. Özgünlük

Tasarım yaparken en dikkat edilmesi gereken ayrıntıdır. Logo, temsil ettiği şirketi / markayı ve sektörü iyi anlatmalı. Her sektörün kendiyle bütünleşmiş renk ve sembolleri vardır. O yüzden tasarlanan logonun rakiplerin logosunu çağrıştırmaması gerekir.