BLOG
Dijital Dünyada Yaratıcılığın Sınırı Yoktur!
GERİ DÖN
5 Adımda Dijital Stratejinizi Geliştirin
5 Adımda Dijital Stratejinizi Geliştirin

Günümüzün rekabetçi dijital dünyasında hayatta kalmak istiyorsanız, dijital dünyasının en iyilerinden olmanız gerekiyor. Vizyonunuza ve misyonunuza uygun dijital stratejiler ile işinizi büyütüp, potansiyel ve mevcut olan müşterileriler ile etkileşimi arttırabilir, markanızı tanıtabilirsiniz. Dijital dünyada dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamadan daha etkili olduğu bilinmektedir. Markanızda bu etkileri görmek istiyorsanız dijital stratejinizi doğru yürütmeniz gerekmektedir.

5 adımda dijital stratejinizi geliştirebilirsiniz;

1- Dijital Stratejinizi planlamalısınız.

Öncelikle dijitalde uygulamak istediğiniz planlarınızı doğru hedeflemelisiniz. Sonrasında bu planı güçlendirecek işlemlerin ne olduğunu, neden ve nerelerden destek alacağınızı ve sonucunda nereye varmasını istediğinizden emin olmalısınız. Hazırlanan projenin; nasıl yönetileceği, kimin tarafından yönetileceği ve proje süresince projenin istenen düzeyde ilerleyip ilerlemediğini kontrol etmelisiniz. İletişim sürecinin başarılı bir şekilde işlemesi için ekip üyelerinin hızlı kararlar alıp, hızlıca uygulayabildikleri bir süreç kurgulanmalıdır. Sürekli geliştirilebilen bir dijital strateji başlangıç noktasından kopmadığı sürece başarılı olarak geliştirilebilir

2- Erişiminizi arttırmalısınız.

Gelişen teknoloji ile, bir markanın milyonlarca kullanıcıya sosyal medya reklamları ile ulaşmaları bir tık kadar kolay. Geleneksel medyada reklamların kaç kişiye eriştiğini tespit etmek pek fazla mümkün olmuyordu, fakat sosyal medyada verilen bir reklamın kaç kişiye erişildiğini, kaç kişinin reklamla ilgilendiğini ve kaç kişinin görüntülediği ölçülebiliyor.

3- Web sitenizi geliştirmelisiniz.

Gelişen teknoloji ve internette internet sitesi artık markanın dijital yüzü oldu. Web sitenizin yer aldığınız sektöre göre tasarlanması, doğru navigasyonun, doğru içeriklerin kullanılması web sitenizin gelişmesi için çok önemlidir. İnternetin kolaylıklarından yararlanmak isteyen kullanıcılar, bilgi almak, pazar araştırması yapmak için en kısa yol olan web sitelerini tercih ediyorlar.

4- Ziyaretçilerinizi müşteriye dönüştürmelisiniz.

Web sitesine ilk defa giren bir kullanıcı için en can alıcı nokta o sitenin tasarımıdır. Yapılan araştırmalara göre internet kullanıcıları web sitesine girdikten sonra o sitede kalıp kalmayacaklarına 3-5 saniye içerisinde karar veriyorlar. Sitenin tasarımı can alıcı, navigasyonun kolay ve anlaşılır olması siteye müşteri çeken önemli etkendir. Web sitenizde mutlaka kurumsallığınızı, misyonunuzu ya da vizyonunuzu yansıtan renk ve tipografi kullanmalısınız. Bu markanızın yaratacağı algı için çok önemlidir, size olan güveni ve marka değerinizi arttırır. Bir diğer önemli kısım ise, içerik kısmıdır. Sizi anlatan içeriklerinizi kullanıcı/müşteri açıklayıcı ve yeterli bulmalıdır. Bu noktada kullanıcı/müşteri ile bütün bilgilerinizi paylaşmalı ve size kolayca ulaşmalarını sağlamalısınız.

5- Hedef kitlenizle etkileşime geçmelisiniz.

Bir markanın hedef kitlesine kısa ve doğru yoldan ulaşabilmesi için uygun reklam modeli ile reklam vermelidir. İnternet kullanımının artması, sosyal medya ağlarının marka ve müşteriler için bir buluşma, etkileşim platformuna dönüştü.